رییس صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: 9 هزار و 813 نفر از سرپرستان خانوارهای واجد شرایط در این شهرستان کارت الکترونیک مرزنشینی دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۸۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 21 February 2016

رییس صنعت، معدن و تجارت مهران گفت: 9 هزار و 813 نفر از سرپرستان خانوارهای واجد شرایط در این شهرستان کارت الکترونیک مرزنشینی دریافت کرده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛فرزاد مرادی اظهار کرد: در مجموع بیش از 12 هزار سرپرست خانوار این شهرستان در 5 دفتر پیشخوان برای دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینی ثبت نام کرده اند.
وی تصریح کرد:از مجموع کارت های الکترونیکی ثبت نام شده تعداد دو هزار و 293 فقره کارت الکترونیک مبادلات تحت عنوان کارتهای رسوبی در دفاتر پیشخوان بلاتکلیف مانده اند و کارهای تکمیلی آنها انجام نشده است.
رییس صنعت، معدن و تجارت مهران افزود:ثبت اشتباه مشخصات سجلی، عدم اسکن تصویر سرپرست خانوار، عدم اسکن نامه شورای اسلامی شهر یا روستا از مهمترین علت های بلاتکلیف ماندن این کارتها در دفاتر پیشخوان است.
مرادی تاکید کرد: دفاتر پیشخوان دولت از ابتدای ثبت نام در سامانه الکترونیکی مرزنشینان تا تحویل کارت به مرزنشینان مسئولیت داشته و چنانچه کارت الکترونیکی مرزنشینان بنا به دلایلی از سوی مرکز ارسال نشده باید نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: تجمیع اطلاعات مرزنشینان، نظارت بهتر بر عملکرد تعاونی های مرزنشین، امکان تبادل سریع اطلاعات و تصمیم گیری بهینه در مورد سهمیه ارزی ساکنان مرزی و کالاهای قابل ورود از شاخص ترین اهداف اجرای این طرح است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت مهران با اشاره به اینکه 16 تعاونی مرزنشینان در استان ایلام وجود دارد که از این شمار هفت تعاونی فعال بوده و بیشترین تعاونی های فعال مربوط به شهرستان مهران با سه تعاونی است خاطرنشان کرد: پنج هزار و 576 سرپرست خانوار عضو تعاونی های مرز نشین مهران هستند و سرپرست خانوارهایی که کارت الکترونیکی مرزنشینی دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به تعاونی های مرزنشینی در خصوص فعال سازی کارت های خود اقدام کنند.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری ایلام واقع است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار