آخرین اخبار انتخاباتی از استان قم:
فرمانداری قم در اطلاعیه ای، از انصراف چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم خبر داد. ارسال انبوه پیام تبلیغاتی از ستاد یکی از کاندیداهای سرشناس مصداق تخلف انتخاباتی است.
کد خبر: ۱۸۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 20 February 2016
به گزارش تابناک قم، فرمانداری قم در اطلاعیه ای، از انصراف چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم خبر داد.

دراین اطلاعیه آمده است: آقایان سید محمد تقی بطحائی، حسین جعفری فرانی، محمد ناصر سقای بی ریا مشهور به بی ریا و یوسف یعقوبی منفرد از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه قم انصراف داده اند.

در لیست اولیه تایید صلاحیت شده های قم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نام 84 تن قید شده بود.

انصراف یامین‌پور رسما اعلام نشده 

وحید یامین پور کاندیدای حضور در دهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از قم دو روز قبل از آغاز رسمی تبلیغات کاندیدا های مجلس، با صدور اطلاعیه ای در حمایت از جریان اصولگرایی از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف داد.

این در حالی است که امروز احد جمالی رئیس ستاد انتخابات استان قم طی نشست خبری که با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برگزار شده بود، از عدم اعلام رسمی انصراف یامین‌پور خبر داد.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان قم بر فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی نظارت دارد، عنوان کرد: تاکنون انصراف وحید یامین‌پور به صورت رسمی به فرمانداری قم اعلام نشده است.

۱۴ هزار نفر انتخابات قم را برگزار می‌کنند

جمالی در ادامه با اشاره به اینکه شمارش آرا در استان قم به شکل دستی است تعداد واجدین شرایط در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در قم را ۷۶۰ هزار و ۷۳۰ نفر عنوان کرد که با توسط ۶۱۲ صندون اخذ رأی کاندیدای منتخب خود را معرفی می‌کنند.

وی تعداد نیروهای اجرایی و بازرسی در استان قم در انتخابات ۷ اسفند را ۱۴ هزار نفر عنوان کرد و ابراز داشت: با تبلیغاتی که توسط برخی از افراد در شعب اخذ رأی صورت بگیرد نیز برخورد جدی می‌شود ولی در این زمینه مردم نیز باید هوشیار باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه توضیحاتی پیرامون تعداد نمایندگان کاندیدا‌ها در پای صندوق‌های رأی ارائه داد و ابراز داشت: بر اساس قانون کاندیدا‌ها می‌توانند برای هر سه صندوق یک نماینده را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ۷۹ صندوق سیار در استان قم پیش بینی شده است، گفت: هر کدام از کاندیدا‌ها می‌توانند برای صندوق‌های اخذ رأی که به شکل سیار است یک نماینده برای هر صندوق داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم همچنین درباره تعرفه‌های پیش بینی شده ضمن تأکید بر این مطلب که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تدابیر لازم اندیشیده شده است، عنوان کرد: یک میلیون و ۶۰۰ تعرفه برای دو انتخابات مجلس و خبرگان استان قم در نظر گرفته شده است.

تخلف انتخاباتی یکی از کاندیداهای سرشناس 

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، مبني بر اطلاع از اين كه ستاد انتخاباتي يكي از كانديداهاي سرشناس انتخابات مجلس شوراي اسلامي قبل از شروع زمان قانوني تبليغات انتخاباتي اقدام به ارسال پيام تبليغاتي در فضاي مجازي به صورت انبوه كرده است و اين كه آيا اين كار مصداق تخلف محسوب مي شود يا نه، تأكيد كرد: چون اين كار، قبل از زمان قانوني شروع تبليغات بوده و آن هم به تعداد زياد، تخلف محسوب مي شود. 

رئيس ستاد انتخابات استان قم، از مسئولين رسانه هاي خبري درخواست كرد موارد مشاهده شده از تخلفات تبليغاتي را به مسئولين انتخابات استان اعلام كنند.

50 هزار رای اولی در قم 

مدیرکل ثبت احوال استان قم با بیان اینکه متولدان قبل از هفتم اسفندماه 1376 می توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: 45 تا 50 هزار تن در انتخابات پیش رو در قم رای اولی هستند.

خلیل مرادی افزود: افراد متولد 7 اسفند 1376 به قبل می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

وی در خصوص افراد واجد شرایط رأی دادن، عنوان کرد: افرادی که برای رأی دادن به پای صندوق‌های اخذ رأی می‌روند، باید حتما شناسنامه و شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده است، ادامه داد: این افراد باید تا تاریخ اول اسفند، درخواست فقدان داده باشد در ظرف همین هفته، شناسنامه آنها آماده می‌شود.

تمهیدات لازم برای پوشش خبری انتخابات فراهم شده 

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان قم گفت: تمهیدات لازم برای پوشش خبری انتخابات هفتم اسفندماه توسط این کمیته فراهم شده است.

سید رضا علیزاده طباطبایی با اعلام این خبر، افزود: خبرنگارانی که اسامی آنها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اعلام شده، در روز هفتم اسفندماه می توانند با استقرار در استانداری نسبت به فعالیت های لازم جهت پوشش اخبار انتخاباتی در این مکان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا اسامی و اطلاعات خبرنگارانی که از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات اعلام شده است، دریافت شده و برای این خبرنگاران کارت مخصوص صادر می شود.

وی همچنین با اشاره به حضور گسترده خبرنگاران در جریان ثبت نام نامزدهای انتخابات و برنامه های مرتبط با انتخابات، گفت: زمینه حضور خبرنگاران در جلسه های انتخاباتی استان قم به خوبی فراهم شده است و خبرنگاران نیز نسبت به انعکاس اخبار انتخاباتی به خوبی عمل کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار