کد خبر: ۱۸۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 20 February 2016


رئیس شورای حل اختلاف گفت: راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی احمدی میانجی صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف استان البرز اظهار کرد: با توجه به آمار موجود مردم از عملکرد شورای حل اختلاف رضایت دارند لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در مسیر تقویت این شوراها پیش برویم.

وی ادامه داد: قضات برای ارتقای عملکرد این شوراها مساعدت بسیاری داشتند و امروز آمار رضایتمندی مردم از شوراهای حل اختلاف بسیار بالا است.

رئیس شورای حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: برای تقویت این شوراها باید مستحکم‌تر از گذشته عمل کرد و با رفع مشکلات مردم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسراها عملکرد مثبت این شوراها را نیز ارتقا داد.

احمدی میانجی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز به کار این شوراها برخی تصور می‌کردند که عمر شوراهای حل اختلاف کوتاه است افزود: اما از زمان فعالیت این شوراها تا کنون شاهد استحکام و قوت این شوراها بوده و توانسته اعتماد مردم را نیز به خود جلب کند.

وی با تأکید بر اینکه شورای حل اختلاف هم مورد تایید رهبری و هم رئیس جمهوری است افزود: مقام معظم رهبری در باب کم شدن زندانی‌ها تأکیدات بسیاری را دارند.

معاون قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای حل اختلاف را مسئله نیروی انسانی عنوان کرد و بیان داشت: بیشتر کارکنان شورای حل اختلاف افرادی هستند که دارای تجربه بوده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد، اما مهمترین دغدغه تأمین نیروی انسانی در این شوراها است.

احمدی میانجی ادامه داد: پرداختی‌های شورای حل اختلاف محدود است اما درسال 95 این مهم به دو برابر افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار