رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌ها، برخی کبابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه فست‌فود در کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: مردم باید از پشت پرده با وضعیت سلامت باخبر شوند.
کد خبر: ۱۸۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵ 18 February 2016
رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌ها، برخی کبابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه فست‌فود در کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: مردم باید از پشت پرده با وضعیت سلامت باخبر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا ظهر امروز در جلسه هماهنگی و مانور بسیج سلامت نوروزی در کرمانشاه اظهار کرد: بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران‌های بین‌راهی و اماکن عمومی همچون گذشته به‌طور مستمر در کرمانشاه انجام می‌گیرد.

شکیبا با اشاره به وجود تخلفات بهداشتی در برخی مراکز، گفت: 200 بازرس طی سال‌جاری در قالب 22 تیم نظارتی بازرسی‌ها را انجام می‌دهند و از آنجا که باید به سلامت مردم اهمیت داد، موضوع آب شرب بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه گوشت در کرمانشاه قیمت بالایی دارد و در مقابل از کیفیت پایینی برخوردار است، گفت: گوشت در کشتارگاه‌ها روی زمین می‌افتد و با وضعیت بدی به‌دست مردم می‌رسد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از ساماندهی نشدن سلاخ‌ها طی 18 سال اخیر خبر داد و بیان داشت: سالن پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها راه‌اندازی شد و مشکلات تا رفع این مسائل همچنان باقی است و گوشت با شرایط بهداشتی به‌دست مردم نمی‌رسد.

این مسئول به شرایط عرضه فست‌فود و کباب در برخی از کبابی‌ها و اماکن عرضه غذا اشاره کرد و افزود: برخی افزودنی‌های غیربهداشتی در این اماکن به گوشت کباب افزوده می‌شود که گاهی سود بسیاری را عاید صاحبان آن می‌کند.

شکیبا خواستار برخورد قاطع و قانونی و انجام نظارت دقیق بر این اماکن شد و گفت: پاکیزه به نظر رسیدن دیوار و کف و کاشی مغازه نمی‌تواند موید تمیزی و بهداشتی بودن واقعی غذا باشد و نظارت در مناطق توسعه‌یافته شهر در ابتدا انجام بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه کشف برنج‌های آلوده به آرسنیک در کرمانشاه را موجب ابتلای مردم به سرطان دانست و گفت: پشت پرده سلامت باید برای مردم آشکار شود تا بتوانند خرید سالم و تغذیه مناسبی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار