دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات خبر داد:
تابناک: دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات گفت: فیلم‌های این جشنواره هم‌زمان با اصفهان در ۲۶ استان کشور نیز به شکل رایگان نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۱۸۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 18 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، امیرحسین عشاقی بعدازظهر پنج شنبه در نشست خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اظهار داشت:  اعلام فراخوان برای جذب آثار مرتبط به جشنواره ملی احسان و نیکوکاری از فروردین‌ ماه آغاز شد و تا ۱۵ مهرماه بیش از دو هزار و ۲۰۰ اثر از ۳۶۰ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: یک ‌هزار و ۳۳۰ هنرمند  آثار خود در رشته‌های فیلمنامه، پویانمایی، فیلم کوتاه و مستند را به جشنواره ارسال کردند که در مقایسه با جشنواره چهارم که ۸۹۰ اثر از هنرمندان را در جشنواره داشتیم رشد چشمگیری را نشان می دهد.

دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه فراخوان و تبلیغات جشنواره طی ۶ ماه به شکل کاملا مجازی انجام شده است، ابراز داشت: هیئت انتخاب جشنواره حسنات متشکل از اساتید دانشگاه‌های اصفهان، مدیران تشکل‌های سیاسی و صنفی، فیلم‌سازان مجرب و اساتید هنری فیلم‌های ارسالی را در طول دو ماه و نیم پالایش کردند که در نهایت ۲۳۲ اثر به بخش مسابقه راه یافت.

ارسال بیش از ۴۰ اثر توسط هنرمندان اصفهانی به جشنواره حسنات

وی با بیان اینکه فراخوان بخش داستانی درسه بخش فیلم‌های ملی، تجربی و تجربه نخست بوده است، ادامه داد: تعداد ۲۲ اثر در بخش مستند، ۴۳ اثر در بخش ملی و تجربی پویانمایی، ۴۰ فیلمنامه و ۱۲۷ اثر داستانی درسه بخش ملی، تجربی و تجربه نخست به بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه حسنات راه یافت.

عشاقی با بیان اینکه هنرمندان اصفهان، امسال بیش از ۴۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند، ابراز داشت: ازاین تعداد ۲۶ اثر در بخش داستانی، ۳ اثر مستند، ۴ اثر پویانمایی و ۷ فیلمنامه بوده است.

تهرانی‌ها پیشتاز ارسال آثار به پنجمین جشنواره حسنات

وی با بیان اینکه تهرانی‌ها با ارسال  ۸۴ اثر بیشترین تعداد اثر ارسالی را به خود اختصاص دادند، گفت: پایگاه اصلی جشنواره که محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی خواهد بود در سالن سوره حوزه هنری است و در سینما خانواده، کتابخانه مرکزی و هنرسرای خورشید فیلم‌های جشنواره در ۲۸ سانس با تکرار به نمایش در می‌آید و در پایان هر روز نیز نقد و بررسی آثار نمایش داده شده توسط طهماسب صلح‌جو انجام می‌شود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تاکید کرد: افتتاحیه جشنواره صبح روز ۱۱ اسفند در گلستان شهدا و اختتامیه آن از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز ۱۴ اسفند در سینما سپاهان با برنامه تجلیل از خیریه صدیقین به مدیریت خانم بنیانیان و تقدیر از تاثیرگذارترین هنرمندان کشور از جمله رسول صدرعاملی برگزار می‌شود.

پخش فیلم‌های جشنواره درزندان ۷هزار نفری دستگرد اصفهان

وی با اشاره به اینکه بنا به پیشنهاد روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره حسنات از برترین خبرنگارتان نیز در روز اختتامیه تقدیر می‌شود، گفت: فیلم‌های جشنواره حسنات با هدف امید به زندگی، کمک به دیگران و ترویج کردار نیک در زندان ۷ هزار نفری دستگرد اصفهان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

عشاقی با اشاره به پخش هم‌زمان فیلم‌های جشنواره در برخی دانشگاه‌های اصفهان، گفت: امسال جایزه ویژه مهربانی به یاد زاون قوکاسیان در اختتامیه جشنواره حسنات به یکی از آثار برتر جشنواره اهداء می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش  فیلم جشنواره حسنات کاملا رایگان است، گفت: فیلم‌های جشنواره هم‌زمان با اصفهان در ۲۶ استان کشور نیز به نمایش درمی‌آید و در برخی استانها مراسم افتتاحیه، اختتامیه و تقدیر از هنرمندان و خیران شهر را  نیز داریم.


«حسنات» با کمترین هزینه نسبت به جشنواره‌های مشابه برگزار می‌شود

 حسین ملایی نیز اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری رویداد هنری و فرهنگی جشنواره حسنات دراصفهان ترویج و پاسداشت احسان و نیکوکاری است چراکه هنر بهترین ابزاری است که می تواند به کمک خیران نیک اندیش بیاید.

وی با بیان اینکه خلق آثار هنری که ثمره اصلی آنها تولیداتی بر مبنای احسان و نیکوکاری بوده مهمترین هدف جشنواره حسنات است، افزود: توجه به امر انسانی خرد و خیر جمعی که در تمامی ادیان به آن سفارش شده نیز جزو اهداف و در دامنه گسترده فعالیت های جشنواره حسنات قرار گرفته است.

رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه استقبال خیلی خوبی از جشنواره حسنات صورت گرفته است، گفت: گمان نمی کردیم که از زمان شروع به کار جشنواره حسنات یک چنین استقبالی ازجشنواره صورت گیرد بلکه تنها یک فضای محدود مانند اصفهان را متصوربودیم اما امروز شاهد هستیم که در جشنواره پنجم بیش از دو هزار اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی ضمن قدردانی اززحماتی که «زاون قوکاسیان» برای ماندگاری و پربار شدن جشنواره حسنات از دور اول تا چهارم متحمل شد، گفت: خوشبختانه خلاء نبود زاون با حضور جناب آقای مسعود شاهی که استاد و فردی لایق در زمینه هنر و سینما هستند جبران شده است و امیدواریم جشنواره همان روندقبلی خود را ادامه دهد.

برگزاری جشنواره حسنات برای به تصویر کشیدن احسان و نیکوکاری از دریچه هنر است​

ملایی با بیان اینکه کانون حسنات یک موسسه خصوصی است که درسطح کشور برای اولین بار اقدام به برگزاری یک چنین جشنواره کرده است، تاکید کرد: حسنات اولین موسسه‌ای است که از۳۰ سال قبل تاکنون فعالیت های بسیاری درزمینه خیریه ها داشته است و برگزاری جشنواره حسنات نیز یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار این مرکز برای به تصویر کشیدن احسان و نیکوکاری از دریچه هنر است.    

وی ادامه داد: در دور پنجم شهرداری اصفهان به کمک جشنواره حسنات به لحاظ مادی و معنوی آمد و در زمینه اختصاص سالن‌های نمایش و همچنین کمک های مادی به این جشنواره مساعدت های لازم را کرد.

رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تاکید کرد: باید در نظر داشت که اگریک چنین جشنواره هایی ازطریق اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر نهادهای فر هنگی برگزارمی شد دارای هزینه های بسیار بود، درصورتی که برگزاری چنین جشنواره ای از سوی حسنات با کمترین هزینه انجام شده است.

وی ضمن دعوت از همه نهادها برای شرکت و حمایت ازجشنواره حسنات گفت: تمایل داریم که سازمان های دیگر را نیز برای حضور در این جشنواره بپذیریم واز آنها به عنوان اسپانسرهای جشنواره استفاده کنیم.

ملایی اظهارداشت: اداره کل بهزیستی اصفهان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و دانشگاههای استان نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده و امکانات و فعالیت های خودرا برای حضور در این رویداد فرهنگی دراختیارجشنواره قرار داده‌اند.

گفتنی است پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می‌شود.
منبع: خبرگزاری مهر


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار