مدیرکل بهزیستی ایلام از هزینه دو میلیارد و 200 میلیون ریالی برای اجرای برنامه های کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 16 February 2016

مدیرکل بهزیستی ایلام از هزینه دو میلیارد و 200 میلیون ریالی برای اجرای برنامه های کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی با بیان اینکه از این مبلغ نزدیک یک میلیارد ریال از محل اعتبارهای وزارت رفاه تامین شد، اظهار کرد: مابقی این اعتبار از محل منابع مالی و اعتبارهای سازمان بهزیستی کشور اختصاص یافته است.
وی تعداد مراکز فوریت های اجتماعی این اداره کل در استان را هشت مرکز برشمرد و افزود: این اعتبار صرف حمایت های مالی و معنوی از آسیب دیدگان اجتماعی، پرداخت کمک های موردی و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و فوق برنامه این مراکز شده است.
قیصربیگی تعداد مراجعان به مراکز اورژانس اجتماعی این استان در سال جاری را بیش از 13 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان مراجعه به تعداد 11هزار و 267 نفر به سه پایگاه خدمات اجتماعی مستقر در مناطق حاشیه شهرها بوده که در قالب موسسات و تشکل های مردم نهاد در ایلام، چوار و سیروان فعالیت می کنند.
مدیر کل بهزیستی ایلام تاکید کرد: مابقی این افراد به میزان 916 نفر در مرکز مداخله در بحران، 442 نفر خدمات سیار، 897 نفر تماس با مرکز 123، 397 نفر مرکز کاهش طلاق، 39 نفر مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان و 26 نفر در مرکز اسکان موقت، خانه سلامت و واحد بازپروری زنان آسیب دیده پذیرش و خدمات لازم را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه تقویت و توسعه این مراکز در دستور کار بهزیستی قرار دارد، یادآور شد: اکنون هشت شهرستان استان دارای مراکز اورژانس اجتماعی هستند که در آینده پوشش 100 درصدی این مراکز در شهرستان های دیگر در دستور کار بهزیستی قرار دارد.
25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار