کد خبر: ۱۸۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 14 February 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بسیاری از پل‌های عابر پیاده در شهر فاقد پله‌برقی، آسانسور و گاهی کمترین امکانات هستند، گفت: در صورتی که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری توانایی اجرای امور را ندارد، اجازه دهد یک فرد توانا در این حوزه وارد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در صحن علنی شورا برگزار شد و یکی از مهمترین موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، موضوع خرید دستگاه زباله‌سوز در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بود.

با توجه به خطرات دفع زباله‌های بیمارستانی موضوع اصلاح ردیف پروژه استفاده از ریجکت‌سوز و احداث نیروگاه برق و ساماندهی و مدیریت پسماندهای بیمارستانی به مبلغ 60 میلیارد ریال در شورای شهر کرج مطرح شد.

رضا شریفی در این زمینه با اشاره به اینکه فضای جلسات در شورا باید کارشناسی و بدون جهت‌گیری‌های شخصی باشد و کارها باید به صورت کارشناسی شده انجام شود، اظهار داشت: شک و شبهه‌ای در مورد اهمیت این موضوع وجود ندارد اما باید بررسی برای نحوه‌ اجرای ان صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه قانون مدیریت پسماند صراحتا مشخص کرده که شهرداری باید زباله‌های بیمارستانی را به صورت بی‌خطر شده تحویل بگیرد، افزود: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی موظف به بی‌خطرسازی زباله‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه متولی این امر بهداشت و درمان است و بودجه خوبی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یک درصد از مالیات ارزش افزوده کشور برای این موضوع به وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد و در همین راستا خرید دستگاه بی‌خطرساز زباله به مبلغ 5 میلیارد تومان وظیفه شورا یا شهرداری نیست و کارگروه مدیریت استان البرز باید در این زمینه تشکیل شود.

محمدصادق باغستانی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در مورد زباله‌های عفونی و بیمارستانی با ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف جلساتی برگزار کرده است، گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم، توجه به این موضوع از ضرورت زیادی برخوردار است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی البرز امکان خرید دستگاه زباله سوز را ندارند، تهیه این دستگاه امری بسیار مهم است که مدیریت شهری کرج باید با توجه به مشکلاتی که برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کند، به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی اظهار داشت: روزانه 12 تن زباله عفونی وارد چرخه محیط زیست می‌شود و باید ساماندهی این مهم مورد توجه قرار گیرد.

مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه وظیفه شورا و شهرداری کمک‌رسانی است و هرکس باید در حیطه وظایف خود عمل کند، بیان کرد: مدیریت شهری در این حوزه نقش نظارتی دارد و نباید مجری این قضیه باشیم.

در نهایت مقرر شد تصمیم‌گیری در مورد این موضوع در کمیسیون تلفیق انجام شود.

فاطمه اسکندری در این جلسه تذکری مبنی بر کوتاهی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج داد و تصریح کرد: بسیاری از پل‌های عابر پیاده‌ای که در شهر احداث می‌شود فاقد پله‌برقی و آسانسور هستند در حالی که بر اساس قرارداد باید نصب می‌شد.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود این پل‌ها از کمترین امکانات که شامل سقف و سایه‌بان است، نیز برخوردار نیستند و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پاسخ به انتقاد اعضای شورا از وضعیت موجود می‌گویند پیمانکار پاسخ تماس‌های ما را نمی‌دهد که این بهانه‌ای بسیار غیرمنطقی است و باید این موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اهالی اسلام‌آباد در مورد احداث پل عابر پیاده در منطقه 45 متری کاج درخواست‌های مکرری داشته‌اند اما پاسخ قطعی از سوی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج داده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تذکرات زیادی در این حوزه داده شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که این معاونت توانایی اجرای امور را ندارد، اجازه دهند یک فرد توانا در این حوزه وارد عمل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار