به دنبال برگزاری نشست مسوولان استان های ایلام و میسان عراق و امضا تفاهم نامه ایجاد مرز مشترک چیلات ، پنج هزار هزار اصله نهال از این مرز به مسوولان استان میسان اهدا و ارسال شد.
کد خبر: ۱۸۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 13 February 2016

به دنبال برگزاری نشست مسوولان استان های ایلام و میسان عراق و امضا تفاهم نامه ایجاد مرز مشترک چیلات ، پنج هزار هزار اصله نهال از این مرز به مسوولان استان میسان اهدا و ارسال شد.

به گزارش تابناک ایلام؛مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان ایلام در این خصوص گفت: به دنبال توافق استانداری های ایلام ومیسان این تعداد اصله نهال از نوع کنار،کهور و اکا لیپتوس برای کاشت در مناطق مختلف استان میسان عراق اهدا شد.
رضا احمدی افزود: این درختان دارای توانایی بسیار بالای در مناطق گرمسیری هستند و با توجه به اب و هوای میسان این درختان برای کاشتدر آن استان مناسب هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: این کار گامی در جهت توسعه فضای سبز در مناطق مرزی کشور عراق بویژه مناطق مرزی همجوار با استان ایلام در جهت کاهش گرد وغبار باشد.
وی گفت: استان ایلام از توانایی و ظرفیت تولید و تامین نهال مورد نیاز برای مهار بیابان زایی و جلوگیری از گرد وغبار دراین استان عراق وجود دارد.
هیاتی از استان ایلام به سرپرستی معاون اقتصادی استاندار ایلام و هیاتی از استان میسان در شرق عراق به سرپرستی قائم مقام استاندار میسان روز شنبه در نقطه مرزی چیلات در محدوده شهرستان مرزی دهلران دیدار وموضوع تحقق ایجاد خروجی مرزی در مرز مشترک دو استان در محدوده شهرستان دهلران را بررسی کردند.
این نشست که به دنبال گفت وگوهای هفته گذشته مسوولان 2 استان و همچنین موافقت پیشتر دولت های دو طرف مبنی بر افزایش خروجی های مرزی انجام شد به امضا تفاهم نامه ایجاد خروجی مرزی در منطقه چیلات در 26 کیلومتری شهرستان دهلران انجامید.
شهرستان مرزی علی غربی در جوار مرز دهلران از جمله شهرستان های استان میسان عراق است.
استان ایلام با بیش از 410 کیلومتر مرز مشترک مسیر اصلی تردد زایران و مسافران دو کشور از طریق خروجی رسمی مهران است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
اقایان براورد کنندهزینه اش چقدربوده است این کادوخدایا دیگرایلام هیچ مشکلی نداردکه اقایان چنین تاراچگربیت المال شده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار