مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: یک هزار و 94 بیمار خاص هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه، تالاسمی و ام اس ساکن در این استان از خدمات بیمه سلامت ایرانیان استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۷۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 10 February 2016

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: یک هزار و 94 بیمار خاص هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه، تالاسمی و ام اس ساکن در این استان از خدمات بیمه سلامت ایرانیان استفاده می کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر فالح کوهن روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خدمات درمانی برای بیماران نیازمند شیمی درمانی نیز اینک به صورت رایگان است و این افراد برای تهیه داروی خود تنها 10 درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیمه سلامت استان 250 میلیارد ریال در قالب طرح تحول سلامت به مراکز درمانی علوم پزشکی و شرکت های خصوصی پرداخت کرده که از این میزان، مبلغ 137 میلیارد ریال پرداختی بیماران روستایی است.
کوهن یادآور شد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، در این استان میزان پرداخت حق درمان از سوی بیمه شدگان شهری 10 درصد و روستاییان سه درصد شده که این امر بیانگر کاهش فشار مالی به بیماران است.
وی گفت: از 270 قلم داروی تحت حمایت این بیمه قبل از اجرای طرح تحول سلامت، اکنون بیش از 350 قلم داور تحت پوشش است و همچنین تعداد 52 قلم از داروهای گیاهی نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته است.
وی در خصوص سرانه خدمات بیمه ای به روستاییان نیز گفت: در سال 92 در ازای خدمات درمانی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به روستاییان استان مبلغ 210 هزار ریال پرداخت می شد که بعد از اجرای طرح تحول سلامت این رقم به 960 هزار ریال رسید که افزایش 4.5 برابری داشته است.
هم اکنون 386 هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 256 هزار نفر بیمه شده روستایی و 130 هزار نفر بیمه شده مناطق شهری هستند ضمن اینکه 51 هزار نفر از این افراد تاکنون دفترچه بیمه نداشته اند و در دو سال اخیر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار