مدیرکل آموزش و پرورش مازندران استفاده از هر نوع امکانات و فضای آموزشی مدارس را برای تبلیغات انتخاباتی به نفع یا زیان نامزدهای انتخاباتی ممنوع اعلام کرد و به متخلفان احتمالی هشدار داد .
کد خبر: ۱۷۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 08 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،علی قاسمی  گفت : هیچ کس اجازه واگذاری و یا استفاده از امکانات و فضای آموزشی را برای نامزدهای انتخاباتی ندارد و این مقررات شامل مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی هم می شود.


وی افزود : تنها ترغیب و تشویق مردم برای شرکت پرشور در پای صندوق های رای در فضاهای آموزشی مجاز است و علت آن هم نقش خانواده بزرگ آموزش و پرورش در ایجاد شور و شکوه انتخاباتی است.


قاسمی از فرهنگیان و معلمان خواست تا در باره اهمیت حضورر مردم در پای صندوق های اخذ رای بیشتر صحبت کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت : مردم سالاری دینی باید از مدارس در جامعه نهادینه شود و معلمان و فرهنگیان در این زمینه نقش مهمی دارند .


استان مازندران با 9 حوزه انتخابیه دارای 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در خبرگان رهبری است .


بر اساس آمارهای رسمی حدود چهار هزار و 800 مدرسه و واحد آموزشی در مازندران پذیرای بیش از نیم میلیون دانش آموز هستند .


مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچینن در این نشست سیاست دولت یازدهم مبنی بر توجه و توسعه مدارس غیر دولتی را تشریح کرد و گفت : دولت تدبیر دولت تدبیر و امید سبب شد تا علاوه بر افزایش کیفیت آموزشی در مدارس غیر انتفاعی و کم شدن بخشی از هزینه های دولتی ، ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی به مدارس دولتی دور افتاده و مناطق محروم بیشتر شود. 


وی با بیان اینکه در سال 92 حدود 15درصد از دانش آموزان مازندران در مدارس غیر دولتی تحصیل می کردند ، افزود : این رقم امسال به 20 درصد افزایش یافته است.


قاسمی گفت : اکنون از حدود 506 هزار دانش آموز استان 103 هزار نفر برابر با 20 درصد در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.


وی افزود : افزایش تحصیل کنندگان در مدارس غیر دولتی سبب شد تا آموزش و پرورش خدمات کافی را به هشت مدرسه با یک دانش آموز ، 64 مدرسه با پنج دانش آموز و 123مدرسه با کمتر از 10 دانش آموز ارائه کند.


قاسمی تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتی را از رویکرد جدی آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت که اکنون دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان مازندران در حد صفر است.


وی پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در مازندران را 99.9 درصد اعلام کرد و افزود : پوشش تحصیلی متوسطه اول نیز 98 درصد است .


او ادامه داد : کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش دانش آموزان باز مانده از تحصیل را تحت نظارت دارند.


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توضیح داد : هر ساله دانش آموزانی که از یک پایه به پایه بالاتر منتقل می شوند ، ثبت نام، ترک تحصیل ، عارضه فوت و یا بازمانده از تحصیلی آنان تحت کنترل و پیگیری قرار می گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار