کد خبر: ۱۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 31 March 2015
بیش از 637 هزار گردشگر از تسهیلات آموزش و پرورش فارس بهره بردند .
به گزارش تابناک فارس و نقل از واحد مرکزی خبر دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: 637 هزار و 240 میهمان نوروزی در قالب 127 هزار و 448 خانواده تا کنون از تسهیلات اسکان این اداره کل در سراسر استان بهره گرفتند.
خدابخش شهبازی افزود: با توجه به مدت اسکان میهمانان نوروزی، می توان گفت که در مجموع یک میلیون و 593 هزار و100 نفر روز در مدارس و مکان های آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند.
وی گفت : آموزش وپرورش فارس همچنان رتبه اول کشور را در پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی به خود اختصاص داده است.

استان های فارس، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین پذیرش و اسکان مسافران در مدارس را در کشور به خود اختصاص داده اند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس یادآوری کرد: 18 هزار و 300 کلاس درس، خوابگاه ها و اردوگاه های دانش آموزی، دانشگاه فرهنگیان، خانه های معلم و سالن های ورزشی این اداره کل در سراسر استان در حال دادن خدمت اسکان به میهمانان نوروزی است.

وی گفت: این فضاها ظرفیت اسکان حدود 320 هزار نفر در هر شب در استان فارس را ایجاد کرده است.
رییس اداره تعاون و رفاه آموزش و پرورش فارس گفت: در شهر شیراز و با بهره گیری از هفت هزار و 569 کلاس، هشت سالن ورزشی، سه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان و سه خوابگاه دانش آموزی و اردوگاه شهید دستغیب ظرفیت اسکان 180 هزار نفر در هر شب ایجاد شده است.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس با بیان این که خدمات اسکان در مدارس استان در سه سطح الف، ب و ج صورت می گیرد، گفت: در سطح الف کلاس های درس برخوردار از فرش، پتو، یخچال و تلویزیون هستند و امکان بهره مندی از اجاق گاز در آبدارخانه و حمام در مدرسه وجود دارد و در سطوح ب و ج امکانات کمتری در دسترس است.
بر این اساس، تعرفه اقامت در کلاس های درس با درجه کیفی ب، به ازای هر شب برای میهمانان فرهنگی 160 هزار ریال، برای کارکنان دولت، مشاغل کشوری و لشکری و برای مشاغل آزاد 460 هزار ریال است.
به گفته این مقام مسوول، هزینه یک شب اسکان در کلاس های درس با درجه کیفی ج برای میهمانان فرهنگی 120 هزار ریال، برای کارکنان دولت، مشاغل کشوری و لشکری 230 هزار ریال و برای مشاغل آزاد 330 هزار ریال است.
هزینه برپایی چادر در محل مدارس نیز 60 هزار ریال اعلام شده است .
برچسب ها: فارس ، نوروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار