مدیر کل استاندارد استان ایلام آگاهی بخشی به مردم در خصوص مقوله استاندارد را یک ضرورت دانست و گفت: صیانت ازعرضه استاندارد کالا وخدمات به مثابه دفاع از حقوق شهروندی جامعه است.
کد خبر: ۱۷۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 07 February 2016

مدیر کل استاندارد استان ایلام آگاهی بخشی به مردم در خصوص مقوله استاندارد را یک ضرورت دانست و گفت: صیانت ازعرضه استاندارد کالا وخدمات به مثابه دفاع از حقوق شهروندی جامعه است.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد مددی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام اظهار کرد: استاندارد خود سند حقوق شهروندی محسوب می شود و رعایت این مهم بر همه لازم است چون اصولا ماهیت و رسالت این سازمان صیانت از حقوق شهروندی است.
وی افزود: با توجه به اهمیت مبحث استاندارد باید تلاش کرد تا از روش های مختلف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بهره گرفت تا سطح آگاهی، دانش و معرفت جامعه نسبت به این مقوله مهم را افزایش داد.
مدیرکل استاندارد استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با کمک و استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای استاندارد و مصرف این گونه کالاها گام های اساسی و مهم بردارند.
مددی یادآور شد: مردم باید بدرستی از حقوق خود آگاهی داشته باشند و در این خصوص اصحاب رسانه درزمینه آگاهی بخشی عمومی و آگاه سازی مصرف کنندگان از حقوق خود در قبال محصولات تولیدی و نهادینه سازی و ارتقای سطح دانش در زمینه استفاده از کالاهای استاندارد نقش راهبردی دارند.
مدیر کل استاندارد استان ایلام با اشاره به اهمیت امروزه رعایت استاندارد در زندگی مردم گفت: نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ استاندارد و اطلاع رسانی به مردم بسیار موثر است و در واقع رسانه ها بازوان قدرتمند خدمات رسانی محسوب می شوند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام نیز در این دیدار گفت: ایرنا برای اینکه اهمیت مقوله استاندارد در جامعه نهادینه شود آماده هر گونه همکاری با استاندارد است.
مجید سلیمانی افزود: رسانه ها نقش مهمی در زندگی روزمره مردم دارند و همین موضوع مهم باعث شده تا تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی داشته باشند بنابراین باید دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از این ظرفیت برای تحقق اهداف سازمانی خود استفاده کنند.
وی تاکید کرد: استاندارد یکی از دستگاه های حاکمیتی است که نقش بسزایی در تامین سلامت مردم دارد ولی هنوز مردم شناخت دقیق و کافی از خدمات این دستگاه و تاثیر وجود استاندارد در زندگی خود ندارند.
سلیمانی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ شناخت مردم از استاندارد می توان از ظرفیت رسانه ها استفاده کرد که در این حوزه ایرنا آمادگی لازم را برای افزایش تعاملات با اداره کل استاندارد دارد.
اداره کل استاندارد استان ایلام دارای آزمایشگاه های صنایع غذایی، میکروبیولوژی و شیمیایی است که آزمایشات لازم بر روی نمونه های مواد غذایی، صنعتی و تولیدی مورد نیاز مردم در این آزمایشگاه ها انجام می شود تا مردم با اطمینان خاطر از این نوع کالاها استفاده کنند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار