سخنان مهم آیه الله موسوی جزایری در خصوص احراز صلاحیت ها؛
در هر حال نظر شورای نگهبان برای ما مطاع و معتبر است و هر چه گفت ملاک عمل قرار می گیرد
کد خبر: ۱۷۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 05 February 2016
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آزادسازی شهر الزهرا در سوریه، یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان هم اخیرا عنوان کرد ما تا زمانی که تروریست ها به کارشان ادامه دهند آتش بسی نخواهیم داشت.

آیه الله موسوی جزایری به در پیش بودن22بهمن اشاره و ابراز امیدواری کرد مردم همچون گذشته حضور باشگوه و حماسی در راهپیمایی یوم ا....22 بهمن داشته باشند. وی بر اهمیت حضور پر شور مردم در عرصه انتخابات تاکید کرد و افزود: من مطلعم بسیاری از دوستانی که ثبت نام کرده و ابراز صلاحیت نشدند و ما هم خیلی هایشان را می شناسیم و ارادت داریم و این نباید باعث شود که نسبت به شورای نگهبان خدای ناکرده زبان به اعتراض بگشاییم.

امام جمعه اهواز گفت: فقهای شورای نگهبان انسان های باتقوا و مجتهدی هستند و لیکن معصوم نیستند، از پیغمبر هم بالاتر نیستند. پیغمبر فرمود گاهی شکایاتی به من رسیده و من به علم نبوتم عمل نمی کنم؛ شاهدی می آید شهادت می دهد و من به حرف او عمل می کنم. اگر خدای ناکرده شما مردم به پیامبر دروغ بگوید خداوند جایگاه او را آتش جهنم قرار می دهد.

وی افزود: شورای نگهبان از شهرهای مختلف گزارشاتی را از طریق دفاتر نظارت دریافت می کنند. چه کسانی این گزارشات را می دهند؟ گزارش می دهند که مثلا شما به اسلام التزام ندارید! این باعث دلتنگی نشود. البته بسیاری از اینها را مراجعه4گانه این ها را تایید کرده اند ولی برخی گزارشات مردمی هم می رسند و گاهی اوقات زیاد می شوند و اینها ترحم نمی کنند، اینها دست شان می رسد و تحت تاثیر قرار می گیرند، هیات نظارت برای شورای نگهبان می فرستند. ما نباید از شورای نگهبان دلخور شویم. چه تایید بشویم و چه نشویم، مسلط شویم بر اعصاب خودمان، باید از نظام مان و از شوای نگهبان حمایت کنیم و البته امیدواریم دفاتر نظارت 
در دوره های آینده فرصت بیشتری برای پیگیری مسائل داشته باشند تا شاهد این مسائل نباشیم.

وی گفت: من درخواست می کنم از همه عزیزانی که صلاحیت شان تایید نشده که انسان های شریف و دوستان خوب مان هستند انشالله در سنگرهای دیگری به نظام و انقلاب خدمت کنند و بدانند موضوع به این شکل است و اعتراضی هم به شورای نگهبان نیست. 

آیه الله موسوی جزایری گفت:  گزارشات مختلفی از جاهای دور به شورای نگهبان می رسد، خوب شورای نگهبان از کجا خبر دارد؟ این گزارشات از شهرهای مختلف می رسند و ما باید با هم خوب باشیم و توجه کنیم که بر علیه هم گزارش درست نکنیم و همدیگر را متهم نکنیم . خدای ناکرده مواقعی حسب دشمنی و مخالفت و... در منطقه گزارشی علیه کسی ننوشته و باید خدا را در همه کارهایمان شاهد و ناظر بدانیم و بترسیم از اینکه یک انسان مسلمانی را متهم کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال تاکید کرد: در هر حال نظر شورای نگهبان برای ما مطاع و معتبر است و هر چه گفت ملاک عمل قرار می گیرد و نظر نهایی، نظر شورای نگهبان است.   

** فایل های صوتی:

خطبه اول نمازجمعه اهواز

خطبه دوم نمازجمعه اهواز
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار