کد خبر: ۱۷۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 04 February 2016

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: از ابتدای اجرای طرح مدارس زیست‌محیطی تاکنون این طرح در 44 مدرسه استان البرز اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در نخستین همایش مدارس محیط زیستی اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح در مدارس آشنا شدن دانش‌آموزان با اهداف کلان محیط زیست و توجه به مسائل زیست محیطی است.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان از همان ابتدا با مسائل زیست محیطی آشنا شده و با حفظ محیط زیست مدرسه این مهم را در خارج از مدرسه و منزل نیز به دقت رعایت کنند.

این مسئول تأکید کرد: هم‌اکنون این طرح در 44 مدرسه استان البرز اجرایی شده است که امیدواریم این طرح به صورت گسترده در تمامی مدارس این استان به مرحله اجرا درآید.

محمدی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح از سال گذشته در استان البرز کلید خورد افزود: امروزه شاهد پدیده‌هایی هستیم که محیط زیست را به شدت به مخاطره انداخته است.

وی تصریح کرد: بر اثر این عوارض هم‌اکنون بسیاری از گونه‌های جانوری در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان البرز ارائه آموزش‌های زیست محیطی و استفاده درست از منابع موجود مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

محمدی افزود: کرج در گذشته به عنوان باغ‌شهری بود اما امروز دیگر خبری از آن باغ شهر نیست و دود و خطر از بین رفتن محیط زیست آن را تهدید می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که محیط زیست را تهدید می‌کند، ورود فاضلاب به محیط زیست است افزود: سالانه 200 میلیون مترمکعب فاضلاب در محیط زیست رها می‌شود که این مهم خطر جدی برای سلامت افراد محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار