مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از اصلی‌ترین موانع تولید می‌توان به عدم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های فعال در امر تولید با یکدیگر نام برد و دستگاه‌های مرتبط جزیره‌ای عمل می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 03 February 2016
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند در بیست و هفتمین جشنواره امتنان تجلیل از استعدادهای درخشان نیروی کار، کارگر، تلاشگر، گروه کار، واحدهای تولیدی، تعاونی‌های نمونه جامعه تعاون، کار و رفاه استان قم که به مناسبت فرا رسیدن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد در ابتدا ضمن تبریک دهه فجر و گرامی داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو دعوت کرد.

رئیس کمیته کارگری، کارفرمایی و تعاونی‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: از بین کسانی که شهریور ماه امسال در سایت ثبت نام کرده‌اند، افراد دارای صلاحیت بیشتر بر اساس شاخص‌های اختراع، خلاقیت، نوآوری، رعایت مسائل زیست محیطی، ایثارگری، تحقیق و پژوهش و... برگزیده شده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: از برگزیده‌های این جشنواره اردیبهشت سال بعد در مراسمی با حضور رئیس جمهور تجلیل و قدردانی خواهد شد.

بازوند با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه نرخ بیکاری باید تک رقمی شود بیان کرد: اگر سه قوه با یکدیگر دست به دست هم دهند این مهم محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: بر سر راه تولید موانعی وجود دارد که تا این موانع برداشته نشود اشتغال ایجاد نمی‌شود و تا اشتغال ایجاد نشود، مسائل و مشکلات کشور حل نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ادامه یادآور شد: از اصلی‌ترین موانع تولید می‌توان به عدم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های فعال در امر تولید با یکدیگر نام برد. دستگاه‌های مرتبط جزیره‌ای عمل می‌کنند و پیشنهاد ما برای حل این معضل درخواست ابلاغ دستور خاص از سوی استاندار برای رفع موانع این چنینی است.

وی در خصوص دیگر موانع تولید، ضمن اشاره به واردات بی‌رویه برخی کالاهای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر همین کالاهای مشابه هم قاچاقی وارد کشور می‌شود.

بازوند عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان شرکت‌های مادر مثل ایران خودرو، بدهی برخی از شرکت‌ها مثل شرکت نفت به واحدهای تولیدی و عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را از دیگر موانع تولید برشمرد و گفت: به برخی از واحدهای تولیدی یا تسهیلات پرداخت نمی‌شود و یا اگر هم می‌شود آنقدر بهره‌ بالایی دارد که با چنین شرایطی، عملا کاری از پیش نمی‌رود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم به مشکلات به کارگیری متقاضیان کار اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی پایین و عدم انطباق سطح دانش با بازار صنعت و تولید، از موانعی است که در این مسیر وجود دارد.

وی تصریح کرد: طبق آمار رسمی برای 20 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی شغل وجود ندارد اما برای 83 درصد افراد زیردیپلم فرصت‌های شغلی موجود است.

بازوند پایین بودن حق‌الزحمه را از دیگر موانع به‌کارگیری متقاضیان کار برشمرد و اضافه کرد: مثلا برای کسی که کارشناسی ارشد دارد و توقع دریافت حقوق ماهیانه دو میلیون تومان دارد حقوق ماهیانه 700 هزار تومان خیلی پایین است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به رغم تاکید و تبلیغ گسترده ما مبنی بر حضور در دوره‌های آموزشی مهارتیِ فنی و حرفه‌ای، بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارند که این معضل هر چه زودتر باید پیگیری و حل شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار