رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی بر لزوم تدوین اطلس مشاغل در استان کرمانشاه برای مشخص شدن نیازهای بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال تأکید کرد.
کد خبر: ۱۷۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 03 February 2016
رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی بر لزوم تدوین اطلس مشاغل در استان کرمانشاه برای مشخص شدن نیازهای بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا سپهری عصر امروز در دهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر سه پایه اصلی مردم، اسلام و رهبری شکل گرفت و تداوم آن هم بر این سه پایه استوار بوده است.

وی بیان داشت: امروز در شرایطی که دولت تدبیر و امید تلاش خود را برای بهبود اقتصاد کشور در صحنه ها مختلف به کار گرفته است، سیاست های اجتماعی و اقتصادی کشور نیز با هماهنگی در راستای بهبود رفاه مردم، تولید، کارآفرینی  و اشتغال به پیش می رود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که تمام کارآفرینان، کارگران و مسئولان باید در راستای کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال تلاش کنند.

سپهری با بیان اینکه استان کرمانشاه در شرایط پسابرجام نیازمند ارتقای فرهنگ، کار، تولید و اشتغال است، افزود: این استان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند تکریم و بزرگداشت کارآفرینان است.

وی چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت اشتغال به مسئولان استان ارائه کرد و بیان داشت: در گام نخست باید یک پنجره واحد کسب و کار و کارآفرینی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در استان تشکیل شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی تصریح کرد: در شرایطی که تمام استان‌ها با یک‌دیگر در جذب سرمایه‌ها رقابت می‌کنند، نباید اجازه داد که سرمایه‌گذاران در بوروکراسی اداری گرفتار شوند و فعالیت‌های خود را به سرعت سامان دهند.

سپهری از ایجاد شبکه‌ها و نت‌ورک‌ها برای ایجاد اشتغال به عنوان دیگر راهکار بهبود وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های خالی در تمام زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و... نیازمند ایجاد شبکه‌های مجازی است.

وی توجه به تولید بدون کارخانه را دیگر راه نجات استان از بیکاری عنوان کرد و گفت: برای تولید حتما نباید کارخانه وجود داشته باشد، بلکه تولیداتی در جهان وجود دارد که بدون کارخانه هم امکان ایجاد آن در استان وجود دارد.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی لزوم توجه به بخش خدمات را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این بخش ظرفیت گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال با هزینه کمتر نسبت به سایر بخش‌ها وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سپهری با اشاره به پایلوت بودن استان کرمانشاه به عنوان استان مجازی در کشور اظهار کرد: با طرحی که در این زمینه تهیه شده است کرمانشاه می‌تواند به یک استان پیشرفته و پیش‌رو در دولت الکترونیک تبدیل شود.

وی اجرای طرح «یک روستا ـ یک محصول» در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: روستاهای زیادی وجود دارد که هر کدام می‌توانند محصولات خاصی را تولید کنند و برای آنها بازاریابی مدرن انجام دهند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، ساماندهی کارآفرینی اجتماعی در محلات شهر کرمانشاه را دیگر راهکار بهبود وضعیت اشتغال برشمرد و افزود: در این زمینه باید شهرداری ورود کند.

سپهری توسعه خوشه‌های کسب و کار در کرمانشاه را یکی دیگر از راه‌های کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در ایجاد اشتغال راهگشا خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایجاد اطلس مشاغل استان کرمانشاه نیز ضروری است و با ایجاد این اطلس می‌توان فهمید که چه مشاغلی در حال افول یا صعود هستند و امروز در چه مشاغلی زمینه ایجاد اشتغال فراهم است و نیازهای بازار کار مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار