مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: متاسفانه در مدارس و دانشگاه‌های ما زمینه خلاقیت وجود ندارد و این مسئله هم به دلیل وجود عواملی هم چون فرهنگ سکوت در مقابل اظهار نظرهای معلمان و اساتید، تکیه بر محفوظات و تفکر تقلیدی است.
کد خبر: ۱۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 03 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، رشید قربانی امروز در مراسم افتتاحیه سومین کانون شکوفایی خلاقیت کردستان که در کانون شهید مطهری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که ایجاد و گسترش شرکت‌های دانش بنیان و کانون‌های شکوفایی خلاقیت توسعه و افزایش اشتغال را در کشور به دنبال دارند باید مورد حمایت جدید مسئولان قرار گیرند.

وی به عوامل موثر بر خلاقیت اشاره کرد و گفت: عوامل محیطی، فردی و اجتماعی 3 عامل موثر بر خلاقیت است که به هر میزان مورد توجه قرار گیرند شاهد تغییرات و تحولات زیادی در توانمندی نیروی انسانی خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: زمانی خلاقیت در انسان رشد می‌کند که عوامل محیطی آن ایجاد و منابع کافی در رابطه با آن وجود داشته باشد.

وی بر ایجاد شرایط پژوهش و تحقیق برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: درصورتی که بستر پژوهش برای دانش آموزان فراهم شود شاهد بروز خلاقیت در آنها خواهیم بود.

قربانی افزود: اعتماد به نفس، خودباوری، داشتن انگیزه و ریسک‌پذیری از عوامل فردی و مدارس و دانشگا‌ها هم از عوامل اجتماعی موثر بر خلاقیت است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مدارس و دانشگاه‌های ما زمینه خلاقیت وجود ندارد و این مسئله هم به دلیل وجود عواملی هم چون فرهنگ سکوت در مقابل اظهار نظرهای معلمان و اساتید، تکیه بر محفوظات و تفکر تقلیدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: روش تدریسی که دانش آموزان را به طرح سوال وادار نکند روشی کارآمد و مثمر ثمر نخواهد بود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار