با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از نویسنده کتاب مناجات بی‎بی تجلیل شد.
کد خبر: ۱۷۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 01 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، در طی مراسمی که با حضور سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، فرماندار کلاردشت، فرهنگیان و مدیران اجرایی کلاردشت در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، از ارسلان رسولی نویسنده کتاب مناجات بی‌بی و بازگشت از قیامت با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسلان رسولی متولد 1331 در روستای چهارمحل خورگام رودبار گیلان است که در کودکی با خانواده‌اش به غرب مازندران مهاجرت کرد و در سلمان‌شهر متل‌قوی سابق ساکن و پس از کسب مدرک دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و تمام 30 سال خدمت معلمی، در روستاهای کلاردشت به تدریس دوره‌های ابتدایی و راهنمایی مشغول و در همین منطقه خوش آب و هوا بازنشسته شد.

رسولی تاکنون کتاب‌های سقوط 57، قیام، قصه‌های عمو، دانش‌آموز تنبل، بازگشت از قیامت و مناجات بی‌بی را منتشر کرده است که به‌دلیل استقبال از کتاب‌های مناجات بی‌بی و بازگشت از قیامت در سال 95 چاپ دوم این کتاب‌ها وارد بازار می‌شود.

وی علاوه بر کتاب انتشار یافته، دو کتاب جدید به نام‌های آقا معلم و مجموعه شعر خود را تا پایان خرداد 95 وارد بازار کتاب می‌کند.

رسولی با گلایه از بازار چاپ کتاب گفت: حکایت یک نویسنده همچون حکایت آن لبو فروش کنار خیابان سردی است که برای فروش آنها فریاد می‌زند که «بیا لبوی داغ دارم»، با این تفاوت که لبوی لبو فروش مشتری دارد اما کتابی که نویسنده آن را با سرمایه شخصی خود چاپ می‌کند تا به بازار عرضه کند مشتری ندارد.

نویسنده مناجات بی‌بی، اظهار کرد: مدیران انتشارات، کتاب نویسندگان شناخته شده را چاپ می‌کنند، به محتوا نیز کاری ندارند، وقتی یک نویسنده تازه‌کار و ناشناخته برای چاپ اثرش به ناشر مراجعه می‌کند، با وی همچون معامله کننده کالا برخورد می‌شود.

رسولی ادامه داد: البته باید قبول کرد که انگیزه مطالعه در مردم نیست، چرا که به‌جای مطالعه کتاب، سرگرمی‌های مجازی وارد سبد مطالعه خانوارها شده است.

وی در پایان گفت: امروزه دیگر کودک با لالایی مادر و مادربزرگ نمی‌خوابد! امروزه خانواده کودک خود را به‌جای کتاب مفید کودک با وایبر و تلگرام و ... آشنا می‌کند، لذا مسئولان حوزه فرهنگ باید تلاش کنند تا فرهنگ مطالعه در کشور بالا برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار