مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: حدود 630 کیلومتر از 3300 کیلومتر شبکه آب، دچار فرسودگی است که این امر موجب هدرروی حدود 25 درصد از کل آب شرب در شیراز می‌شود.
کد خبر: ۱۷۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 01 February 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: نظرپور، دوشنبه 12 بهمن در جمع خبرنگاران، اصلاح این میزان از شبکه فرسوده را نیازمند تامین اعتبارات سنگین و صرف زمان طولانی برای این منظور دانست و گفت: سالانه حدود 100 کیلومتر از این شبکه اصلاح می‌شود که کافی نیست. البته جلسات زیادی خصوصا پس از برجام با شرکت‌های خارجی از ژاپن، کره و کانادا برگزار کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ فاینانس و با حضور بخش خصوصی این اقدام را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سه پروژه عمرانی به ارزش 452 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است، خاطرنشان کرد: سه پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب به حجم 100 کیلومتر و توسعه شبکه فاضلاب به حجم 90 کیلومتر و مخزن 3 هزار متر مکعبی ذخیره آب، آماده بهره‌برداری شده است. با اجرای این طرح‌ها امکان واگذاری 20 هزار انشعاب فاضلاب و 18 هزار انشعاب آب فراهم شده است.

وی همچنین از اجرایی شدن پروژه تصفیه‌خانه شرق شهر صدرا تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار بود که تامین شده است و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفر و تجهیز 8 چاه جدید آب در شیراز یکی از برنامه‌های آتی این شرکت است، ادامه داد: اجرای 120 کیلومتر طرح شبکه فاضلاب و اصلاح و توسعه 110 کیلومتر شبکه آب به همراه ساخت 38 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای رینگ مخازن شرق و جنوب شیراز به طول 34 کیلومتر به‌عنوان یکی از برنامه‌های عمرانی شرکت آبفا شیراز، بیان کرد: تاکنون 72 کیلومتر از این شبکه اجرا شده است که با تکمیل آن امکان واگذاری 20 هزار فقره انشعاب آب و 25 هزار انشعاب فاضلاب فراهم خواهد شد.

نظرپور تصریح کرد: کیفیت آب شرب شیراز مطابق استانداردهای تعیین شده سازمان بهداشت جهانی است و شهروندان برای استفاده از این آب هیچ نگرانی نداشته باشند. کنترل کیفی توسط دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه جامع آب شرکت آبفا شیراز به شکل مستمر انجام می‌شود.

وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات تامین نقدینگی برای اجرای طرح‌های توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های آب و فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌های جدید، بیان کرد: با توجه به اینکه برجام به سرانجام رسید، امیدوار هستیم که امکان تامین منابع بانکی و اجرای فاینانس برای توسعه شبکه فاضلاب شهری ایجاد شود.

نظرپور گفت: هم‌اینک 100 درصد جمعیت شهری در شیراز از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی بهره‌مند هستند و بالغ بر 55 درصد از کل جمعیت شهری به شبکه فاضلاب شهری متصل شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز همچنین از فعال شدن پروژه احداث تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز خبر داد و گفت: این پروژه به‌مدت 2 سال و به‌دلیل تحریم متوقف شده بود و اکنون شاهد حضور مجدد پیمانکار اتریشی طرح و تداوم کار هستیم و امیدواریم طی یکسال آینده خط آب و طی دوسال آینده خط لجن تصفیه‌خانه تکمیل شود.

نظرپور از افزایش 12 درصدی اعتبارات برای سال 95 خبر داد و گفت: تاکنون بین 30 تا 50 درصد اعتبارات مصوب عمرانی بخش‌های آب و فاضلاب اختصاص داده شده است و امیدواریم باقیمانده این اعتبارات تا پایان سال مالی، تامین و جذب شود.

مدیرعامل شرکت آبفا شیراز تصریح کرد: سالانه 130 میلیون مترمکعب آب شرب بهداشتی تولید می‌شود و 100 میلیون مترمکعب آن به مصرف می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار