فرماندار مشگین‌شهر از برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 29 March 2015

براهیم امامی ظهر امروزدر جلسه ستاد خدمات سفر در مشگین‌شهر اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌ها و توانمند‌ی‌های بکر مشگین‌شهر را به عنوان قلب گردشگری و منطقه زیبا در آغوش سبلان به عموم مردم کشورمان معرفی کرده و در ابعاد مختلف اعم از حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و طبیعت گردی مشگین‌شهر را بیشتر معرفی کنیم.

وی به اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری مشگین‌شهر خبر داد و گفت: ما در سال جاری نیز سعی خواهیم کرد از منابع مختلف در مسیر توسعه گردشگری مشگین‌شهر گام‌های جدی و قدم‌های حقیقی و راستین را برداریم.

امامی ضرورت تامین زیرساخت‌ها به ویژه احداث اتوبان مشگین‌شهر اردبیل و اهر را با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان یادآور شد و ادامه داد: در سال جاری شاهد به ثمر نشستن و اجرای پروژه و برنامه‌ها واهداف ترسیم شده بسیاری زیادی در مسیر توسعه مشگین‌شهر خواهیم بود.

فرماندار مشگین‌شهر ضرورت تغییر نگرش برای توسعه مشگین‌شهر را به عنوان یک دغدغه اساسی یادآور شد و عنوان کرد: امیدواریم زمینه فراهم آید تا مشگین‌شهر با ابعاد توسعه‌ای صنعت گردشگری و کشاورزی به ویژه باغات بیشتر معرفی کنیم.

وی با ارائه آخرین آمار از جذب اعتبارات عمرانی و ملی یادآور شد: در سال 93 تلاش کردیم تا 43 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

امامی در مورد احداث سدهای معیشتی و مشکل حق‌آبه باغداران و کشاورزان گفت: برابر پیش‌بینی‌های کارشناسی اجرای این سدها سبب افزایش آب زراعی و شرب شهرستان خواهد شد.

این مسئول با دفاع از حق و حقوق باغداران وتامین حق‌آبه آنها متذکر شد: به هیچ عنوان اجازه تعدی به حقوق آنها را نخواهیم داد و این پروژه‌ها به شرط تضمین حق وحقوق کشاورزان و افزایش سهم برخورداری آنها از آب شرب و آب زراعی اجرا می‌شود.

فرماندار مشگین‌شهر در پایان اذعان داشت: انتقال آب از سد احمدبیگلو ضروری است تا آب شرب ارشق از طریق این سد تامین شده و دغدغه و مشکلات کشاورزان برطرف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار