وی با بیان اینکه تاکنون 53 درصد شالیزارهای استان شخم اولیه زده شده است، افزود: این میزان شخم نسبت به مدت مشابه فصل زراعی سال گذشته 15 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 29 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ،علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به وضعیت بارندگی هوای گیلان و استفاده از آب باران برای شخم اولیه اراضی شالیزاری استان اظهار کرد: تاکنون با استفاده از آب باران 126 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه زده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 53 درصد شالیزارهای استان شخم اولیه زده شده است، افزود: این میزان شخم نسبت به مدت مشابه فصل زراعی سال گذشته 15 درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر ضرورت شخم اولیه با استفاده از آب باران، گفت: آمارها نشان می‌دهد ذخیره آب پشت سد سفیدرود 15 درصد کاهش دارد و از کشاورزان گیلانی می‌خواهیم با استفاده از روان‌آب‌ها شخم اولیه اراضی خود را انجام دهند و در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی هوای گیلان را برای خزانه‌گیری برنج مناسب خواند و خاطرنشان کرد: هوا برای خزانه‌گیری برنج مناسب است و کشاورزان به تدریج کار خزانه‌گیری برنج را انجام دهند.

شعبان‌نژاد با تأکید بر اینکه به دلیل کمبود آب سد سفیدرود امسال آب رهاسازی نمی‌شود، یادآور شد: آب سد سفیدرود تنها زمانی رهاسازی می‌شود که شالیزارها برای نشای برنج آماده شوند بنابراین کشاورزان از روان آب‌ها و بارندگی‌ها نهایت استفاده را برای آماده‌سازی زمین‌های خود را داشته باشند.

وی در پایان از تأمین مناسب کود مورد نیاز کشاورزان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از کشاورزان گیلانی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر کود مورد نیاز خود را از مراکز فروش و جهادکشاورزی شهرستان‌های خود تهیه کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار