فرمانده انتظامی ملایر گفت: با تلاش های صورت گرفته سال جاری در کشف انواع جرائم 89 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۷۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 29 January 2016

فرمانده انتظامی ملایر گفت: با تلاش های صورت گرفته سال جاری در کشف انواع جرائم 89 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار" شعبان ترک نیا"در جمع خبرنگاران، در این رابطه افزود: طی 10 ماهه اخیر افزون بر 519 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که شامل حشیش،هروئین، شیشه، تریاک، گراس و... است.

وی با اشاره به اجرای 127 مرحله طرح مبارزه با معتادان در نقاط مختلف شهرستان، اظهارکرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی 200 طرح منطقه ای و 120 طرح موضوعی با موفقیت اجرا شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امسال میزان سرقت سیم های برق و کابل ها کاهش چشمگیری داشته ایم، گفت: باند سارقان سیم ها و کابل های برق دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد، همچنین یک باند 6 نفره سارقین حرفه ای با هوشیاری پلیس ملایر منهدم و مالخرها و همکاران آنها نیز دستگیر شدند.

ترک نیا گفت: در بحت پیشگیری در تصادفات اقدامات پیشگیرانه زیادی انجام شد و در همین زمینه مسائل آموزشی و ترافیکی از تلویزیون های شهری ملایر بخش شد به گونه ای که در بحث تصادفات فوتی درون شهری35 درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی ملایر ادامه داد: در سال جاری 185 پلیس افتخاری جذب و492 کلاس آموزش همگانی برای 31 هزار نفر برگزار شد که بازخورد قابل قبولی داشت.

وی به برگزاری 7 نشست قرارگاه مبارزه با جنگ نرم، 11 جلسه قرارگاه صیانت، 19 جلسه ارتقای سلامت اداری و برگزاری ماهیانه جلسات قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بحث مسائل فرهنگی، گشت های انتظامی و واحدهای اماکن ما فعال است و با هرگونه هنجارشکنی و تعدی به حقوق شهروندان برابر قانون برخورد قاطعانه صورت می گیرد.

وی با اشاره به کاهش 70 درصدی قتل در سال جاری، اظهارکرد: در سال جاری 3 قتل در ملایر رخ داد که قاتلین همگی در حداقل زمان ممکن دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند، همچنین 11 باند تهیه و توزیع موادمخدر کشف و منهدم شد.

رسالت خطیر رسانه ها در مقابله با جنگ نرم

فرمانده انتظامی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره رسالت خطیر خبرنگاران و رسانه ها در مقابله با جنگ نرم، گفت: رسانه ها در تأمین امینت اجتماعی و پیشگیری از جرائم نقش تأثیرگذاری ایفا می کنند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، افزود:مطبوعات به لحاظ هدایت مستمر مخاطبان جایگاه شاخصی در جامعه دارند و می توانند در ترویج فرهنگ اسلامی موثر موثر واقع شوند.

ترک نیا ادامه داد: در راستای مقابله همه جانبه با تهاجم فرهنگی کارگروه های جنگ نرم با گروه ها و نهادهای تأثیرگذار چون آموزش و پرورش، اصناف، ادارات، دانشگاها و خبرنگاران برگزار شدشد و مصوبات خوبی هم داشتیم که اجرایی شد.

وی اظهارکرد: توجه به رعایت حقوق شهروندری، تنویر افکار عمومی، ایجاد بسترهای مشارکت مردم با ناجا، آموزش و پیشگیری های اجتماعی و امنیت و اطلاع رسانی گسترده توصیه های امنیتی و اجتماعی اهم سیاست ما در مقابه با جنگ نرم دشمنان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار