مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از وجود مرکبات ترکیه‌ای در کشور انتقاد کرد و گفت: ورود بدون مجوز این مرکبات به کشور امکان ندارد.
کد خبر: ۱۷۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 27 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،محمدرضا شعبانی گفت: بخشی از كیوی و پرتقال در بازار ایران وارد شده است و به بهانه ترانزیت مركبات از تركیه به روسیه بوده است.

وی ادامه داد: طرف روسی با اطلاع از این موضوع از ترانزیت مركبات تركیه با نام ایران جلوگیری كرده و این مركبات در كشور به فروش رسیده است.

مدیر عامل اتحادیه باغداران استان با تاكید بر اینكه پرتقال تركیه و نارنگی پاكستانی در بازار كشور وجود دار، تصریح كرد: با توجه به تولید داخل كه میزان مصرف داخل كشور را تامین می كند با این حال هرساله شاهد هستیم میوه خارجی به كشور وارد می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه دستگاه های مختلف در واردات میوه دخیل هستند گفت: بدون مجوز امكان ورود میوه وجود نداشته است این موضوع كه بدون مجوز و قاچاق وارد شده است امكان ندارد و اگر هم قاچاق وارد شده باشد فروش علنی و وجود داشتن در میادین بار كه امكان پذیر نخواهد بود.

شعبانی اظهار كرد: چگونه می توان جلوی تخلفات راهنمایی و رانندگی را گرفت ولی جلوی این تخلف را نمی توان گرفت و به دلیل واردات و عدم خروج از كشور باید به مصرف داخل برسد و موجب ضرر و زیان باغداران كشور شود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران استان مازندران افزود: برای واردات و صادرات مجوزهایی لازم است و یك مقررات خاصی دارد، مركبات با كانتینر از راه های زمینی وارد كشور می شود و پس نمی شود بدون هیچ مجوز و به صورت مخفیانه و قاچاق این میوه ها به كشور وارد شده باشد.

وی همچنین وجود میوه‌های خارجی و مركبات را در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و اكثر استان‌های غربی عنوان كرد و گفت: می توان حداقل جلوی عرضه این میوه ها گرفته شود، اگر به مردم اطلاع رسانی شود مردم میوه خارجی را نخواهند خرید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار