مشاور مدیر عامل آب منطقه ای استان یزد با اشاره به هوشمند سازی کنتورهای آب صنایع و کشاورزی و جداسازی آب شرب از فضای سبز گفت: در مجموع در استان 600 کنتور هوشمند آب در بخش های صنعتی نصب می شود.
کد خبر: ۱۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 26 January 2016

به گزارش تابناک یزد،سید علی سادات اخوی با بیان اینکه تامین اعتبار هوشمند سازی کنتورهای آب و برق بر عهده خود کشاورزان و صنعتگران است گفت: این طرح با مدیریت صنایع و شرکت آب منطقه ای انجام می شود تا فشاری روی صنایع نباشد.

وی از جداسازی 80درصدی آب شرب از فضای سبز در شهرستان میبد خبر داد و گفت : مسئولان ادارات آبفا و آبفار قول داده اند با همکاری که با شهرداری ها در شهرستان دارند این کار را به سرانجام برسانند .
وی هوشمند سازی کنتورهای آب و برق بخش صنایع و کشاورزی را یکی دیگر از اولویت های این شورا عنوان کرد و افزود:با توجه به ماهیت صنعتی شهرستان میبد قرار شد بخش صنعت در الویت قرار بگیرد و با مدیریت فرمانداری هوشمند سازی کنتورهای آب بخش صنعت و کشاورزی قبل از اینکه محدویتی در مصرف آب اعمال شود این طرح انجام گیرد .
وی خاطرنشان کرد: این طرح چند ماهی است که در شهرستان میبد شروع شده و سعی ما این است که سهمیه ای که تا پایان سال جاری برای شهرستان گذاشته شده است اجرایی شود .
سادات اخوی با بیان اینکه ما دنبال منابع آب شرب و با کیفیت هستیم خاطرنشان کرد:این ذخائر در شهرستان میبد و اردکان که درانتهای حوزه آب ریز دشت یزد اردکان قرار دارند در بخش منابع کیفی آب شرب شان محدویت هایی دارند و بخش عمده ای از آب این شهرستانها از خط انتقال آب از زاینده رود تامین می شود.
وی افزود: طبیعتا در کنار آن باید منابع داخلی و زیرزمینی هم حفظ شود تا اگر وقفه ای در تامین آب در خط انتقالی ایجاد شد منابع داخلی بتوانند مدت زمانی مردم در تامین آب شرب دچار مشکل نشوند .
در شهرستان میبد 168 طبقه آب وجود دارد که درسال حدود 40 میلیون مترمکعب آب دهی دارند و 22 حلقه چاه روستایی و 82 حلقه چاه صنعتی در شهرستان میبد فعال هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار