رئیس سازمان دارالقرآن کریم مازندران
رئیس سازمان دارالقرآن کریم مازندران، هم‌افزایی در حوزه قرآن تنها راه‌حل برون‌رفت از معضلات اجتماعی دانست و گفت: قران صحیفه انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۶۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 24 January 2016
 به گزارش تابناک مازندران، سعید قربانی در دومین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر مازندران گفت: با توجه به شرایط بسیار حساس فرهنگی و معضلات اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امور قرآنی امروز باید هم‌افزایی بیشتری در خود ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط بسیار حساس در حوزه فرهنگ و باوجود مشکلات و معضلات اجتماعی و پیشرفت لحظه‌به‌لحظه فنّاوری‌های نوین ارتباطی و آثار بسیار مخرب آن در جامعه اسلامی، امروزه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی خصوصاً در حوزه قرآن امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: قرآن کریم زمینه‌ساز شکل‌گیری، پیروزی و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به برکت آموزه‌های مبتنی بر قران است که ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه و حتی جهان حائز اهمیت قرار دارد.

مشاور استاندار در امور قرآنی در ادامه دهه فجر را  بهترین فرصت برای ترویج و نشر معارف ناب قرانی و اسلامی دانست و تأکید کرد: از فرصت ایام‌الله دهه فجر جهت شناساندن هرچه بیشتر معارف قران و اهل‌بیت (ع) استفاده کنیم و از این ظرفیت عظیم اسلامی در راستای ترویج فرهنگ  و آرمان‌های امام راحل و انقلاب بهره‌برداری کنیم.

سعید قربانی قرآن را صحیفه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ارتباط مستحکم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی زمینه‌ساز این پیروزی شکوهمند در بهمن سال ۱۳۵۷ شد و باید در جهت حفظ و نگهد آری این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم مازندران در پایان خاطرنشان کرد: امروزه انقلاب اسلامی تنها پرچم‌دار نظام اسلامی است و گفتمان انقلاب اسلامی امام راحل و رهبری عظیم الشان انقلاب به‌عنوان گفتمانی نوین در عصر کنونی موجب بیداری اسلامی در منطقه و حتی در جهان است.

در ادامه این جلسه  دکتر قاسمی رئیس هیئات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی فرهنگ قرآنی را زمینه‌ساز تعالی و پیشرفت در جامعه اسلامی یادکرد و اظهار داشت: مرکز تولید شکل‌گیری شخصیت انسان در خانواده است و خانواده هرچقدر معارف ناب قرانی را در پیرامون خود تقویت کند در شکل‌گیری شخصیت فرزندان نقش بسزایی ایجاد خواهد کرد. 

وی در ادامه به دغدغه مقام معظم رهبری در سبک زندگی اسلامی اشاره  و تأکید کرد: اصلاح بهبود جامعه فقط در صورت ترویج سبک زندگی اسلامی است و این مسائل هم در راستای اصلاح ساختار فکری جامعه امکان‌پذیر است پس باید در ترویج فرهنگ و معارف ناب قرآنی و اهل‌بیت (ع) تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی به پیشرفت‌های بسیار سریع و روزافزون شبکه‌های اجتماعی و آثار مخرب آن در جوانان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: وضعیت ارتباطات اجتماعی توسط نرم‌افزارهای تولیدشده در دنیای غرب بسیار نگران کنده است و باید برای مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای آن فکری جدی صورت گیرد.Facebook

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار