رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت : باید زمینه برای بروز و ظهور توانمندی های بانوان فرهیخته و اندیشمند استان لرستان مهیا شود.
کد خبر: ۱۶۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 24 January 2016
به گزارش خبرگزاری  تابناک  از لرستان ،دومین جلسه شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور دکتر ملکی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان ، سلاح ورزی مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان و اعضای شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان به میزبانی واحد خرم آباد برگزار شد.

در این جلسه دکتر ملکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: باید تلاش کرد تا زمینه برای بروز و ظهور توانمندی های زنان فرهیخته در استان فراهم شود تا بتوان از این استعدادها و توانمندی ها در عرصه های مختلف علمی ، پژوهشی و مدیریتی به خوبی بهره گرفت.


ملکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی از زنان فرهیخته استان گفت: اعتقاد دارم به جای شناسایی زنان فرهیخته بایستی شرایطی فراهم کرد تا آنها بتوانند توانایی های خود را نشان دهند چرا که شناسایی کردن معمولا یک جانبه و سلیقه ای است ولی در جایی که شخص توانایی های خود را نشان دهد یک اجماع وجود داشته و مورد قبول و وثوق همه است.

وی با بیان اینکه فرهیخته بودن یک مفهوم بسیار عام تر از پژوهشگر بودن است گفت : باید با این مسئله با ظرافت برخورد کنیم و گام های محکم و حساب شده برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در بخش دیگری از سخنانش خواستار برگزاری منظم و با حضور کلیه اعضای شورا شد و گفت: در خصوص فعالیت هایی که شورا باید انجام دهد باید از موازی کاری و منطبق شدن امور با وظایف سایر حوزه ها جلوگیری کرد و بر اساس دستورالعمل شورای زنان فرهیخته که به تأیید ریاست عالی دانشگاه رسیده است عمل کرد چرا که شرط موفقیت در هر امری آن است که وظایف محوله درست و دقیق انجام شود تا زمینه برای تعالی، گسترش و توسعه مهیا شود.

دکتر هنگامه غضنفری رئیس شورای زنان فرهیخته استان لرستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از حمایت های عملی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار امیدواری کرد که این شورا بتواند یک شورای استانی موفق و نمونه در راستای اهداف پیش بینی شده در آئین نامه باشد و اقدامات مؤثری انجام دهد.

غضنفری در ادامه به تهیه یک بانک اطلاعاتی از اعضای هیأت علمی با هدف شناسایی بانوان توانمند و فرهیخته و معرفی به سازمان مرکزی و شورای راهبردی زنان جهت استفاده در پست های مدیریتی اشاره کرد و گفت : تا کنون اطلاعات بیش از یک صد نفر جمع آوری شده و یا در حال تکمیل است.

رئیس شورای زنان فرهیخته استان لرستان افزود: دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه نیز بر استفاده از توانمندی های زنان در پست های مدیریتی تأکید دارند و به همین سبب سیاست های این حوزه علاوه برزنان عضو هیأت علمی به زنان کارمند نیز تسری یافته است.

این جلسه با بحث و تبادل نظر سایر اعضاء و بیان نقطه نظرات ایشان به پایان رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار