کد خبر: ۱۶۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 21 January 2016
فرمانده منطقه انتظامی لنده گفت: در راه مبارزه با مواد مخدر و تأمین امنیت جامعه باید همه مردم همراه نیروی انتظامی حرکت جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، فرهاد رحیمی عصر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان لنده مشکلات عاطفی و خانوادگی را عامل اصلی سرخوردگی و گرایش جوانان به مواد مخدر دانست و گفت: امروز گرایش جوانان به سیگار و قلیان خطرناک‌تر از مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: ناآگاهی و بی‌اطلاعی جوانان از خطرات مصرف سیگار و قلیان باعث شده روز‌ به روز شاهد گرایش جوانان به مصرف سیگار و قلیان باشیم.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان لنده تصریح کرد: مصرف و استعمال قلیان بیش از 600 نوع بیماری را به همراه داد که از آن جمله می‌توان سرطان‌های مختلف در جسم و روح افراد اشاره کرد.

سرهنگ رحیمی در ادامه با اشاره به انواع مواد مخدر در سطح جامعه افزود: مواد مخدر به گونه‌های طبیعی، گیاهی و صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماری‌ جوانا، حشیش و شیشه از جمله قوی‌ترین مواد مخدری هستند که فرد معتاد را در کمترین زمان ممکن دچار توهم‌ و اختلال حواس کرده و برای از پا درآوردن فرود، او را مجبور به خودکشی می‌کند.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان لنده خطاب به خانواده‌ها یادآور شد: مهمترین عوامل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر عدم توانایی و خودباوری برای گفتن نه به تعارف دوستان ناباب و نشست‌های شبانه است.

رحیمی به فراری بودن جوانان از خانواده‌ها اشاره و گفت: متأسفانه خانواده‌ها در برقراری ارتباط با فرزندان خود ناتوان هستند و نمی‌توانند پاسخگوی سئوالات و نیازهای جوانان خود باشند همین امر باعث شده جوان به دنبال محل و پناهگاهی برای فرار از نیازها و سئوالات مبهم خود باشد که این امر باعث گرفتار شدن فرد در دام اعتیاد می‌شود.

وی افزود: تحمیل کردن عقاید به جوانانی که سرشار از غرور و نشاط جوانی هستند باعث می‌شود جوان در مقابل عقاید ما موضع‌گیری و مخالفت کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: باید راهی را نشان فرزند بدهیم که بتواند مسیر صحیح زندگی خود را تشخیص و انتخاب کند؛ گرایش جوانان به مساجد و معنویت عاملی بسیار مهمی برای جلوگیری و پیشگیری از معضلات اجتماعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها باید در راستای پیشگیری و پاکسازی جامعه از اعتیاد به مواد مخدر همراه و همگام با نیروی‌ انتظامی حرکت کنند گفت: در راه مبارزه با مواد مخدر و تأمین امنیت جامعه باید همه مردم همراه نیروی انتظامی حرکت جدی‌تری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار