کرمان
غار پاسرخ در شهرستان ریگان با 200 متر طول هنوز ناشناخته است و با شناسایی آن می‌توان زمینه گردشگری را در منطقه فراهم کرد. ...
کد خبر: ۱۶۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 18 January 2016
 غار پاسرخ یکی از غارهایی است که با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در منطقه پاسرخ ریگان قرار دارد که گذر رودخانه فصلی منطقه نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند.
این غار به گفته اهالی روستا دارای ۲۰۰ متر طول است که هنوز شناسایی نشده و با شناسایی آن می‌توان زمینه گردشگری را در ریگان فراهم کرد، غاری که در داخل آن گیاهان دارویی کمیابی می‌روید که به گفته اهالی بسیاری از بیماری‌های لاعلاج را درمان می‌کند.
این گیاه دارویی به اصلاح محلی به نام مومیایی است که در قسمت‌هایی از غار رویش می‌کند و دسترسی به این گیاه سخت است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت: بر اساس اطلاعات محلی باخبر شدیم که غاری در منطقه پاسرخ قرار دارد که به‌منظور شناسایی آن به این منطقه رفتیم و مشاهده شد غار منحصر به‌فردی وجود دارد.
منطقه پاسرخ مورد حفاظت محیط زیست قرار دارد
محمد سعادت‌نژاد اظهار داشت: این غار در ۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان و در حاشیه رودخانه پاسرخ قرار دارد که نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند و با ورود به غار ابتدا از دهانه آن وارد سپس به یک حفره و با گذر از آن به حیواناتی از جمله خفاش می‌رسیم.
وی بیان داشت: بعد از گذر از این حفره به شیارها و دهانه‌های سه تا چهار تایی می‌رسیم که طول هر کدام به ۵۰ متر می‌رسد و بر اساس اطلاعات محلی و شواهد، قدمت این غار به ۲۰۰ سال می‌رسد که نیاز به شناسایی و بررسی دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان افزود: با شناسایی این غار می‌توان بهترین جایگاه تفریحی گردشگری را در این شهرستان فراهم آوریم.
سعادت‌نژاد به وجود قوچ، میش، آهوبره و جبیر در حاشیه این غار اشاره و اظهار کرد: این منطقه مورد حفاظت محیط زیست قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
درود
این غار چند سال پیش توسط هیات کوهنوردی بم شناسایی شده
طول آن 20 متر است نه 200 متر
و چون در نزدیکی جاده پرتردد است حیوانی در آن نیست.
جهت اطلاع .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار