مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور هنرمندان با سابقه در استان گفت: یزد از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه تئاتر برخوردار است.
کد خبر: ۱۶۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی‌ندوشن در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر استانی در یزد اظهار داشت: امسال 6 استان البرز، فارس، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی و یزد میزبان و برگزارکننده بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال خوبی در بین هنرمندان استان از برگزاری این جشنواره دیده شد و کارهای خوبی نیز به روی صحنه رفت که جای تقدیر دارد.

این مسئول اضافه کرد: دو کار از آثار راه‌یافته به این جشنواره در استان یزد قرار بود یک نوبت اجرا داشته باشند اما بنا به استقبال مخاطبان و درخواست‌هایی که برای اجرا در دو نوبت وجود داشت، این‌ کار انجام گرفت.

وی افزود: دو کار در روز پایانی جشنواره در دو سانس اجرا شد که خوشبختانه در هر دو اجرا با استقبال پرشور مخاطبان همراه شد که البته تاخیر در برگزاری این آیین نیز به دلیل اجرای سانس دوم اثر ویژه این جشنواره بود.

غیاثی با بیان اینکه همواره گلایه‌هایی از سوی اصحاب هنر و نمایش مطرح بوده که چرا توجهی به استان‌ها نمی‌شود، تصریح کرد: باید این نوید را بدهم که با توجه به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد و توجه مرکز هنرهای نمایشی به عرصه تئاتر، استان‌ها بیش از پیش در امور مرتبط و برگزاری جشنواره‌ها سهیم هستند.

وی افزود: رویکردی در وزارتخانه و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد است که از این به بعد به ویژه در سال آتی، حمایت بیشتری از استان‌ها و فعالان هنرهای نمایشی در استان‌ها شکل بگیرد تا از ظرفیت‌های استانی بیشتر بهره‌مند باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هنر تئاتر متعلق به کل کشور است اذعان داشت: استعدادهای خوبی در این حوزه در سطح استان‌ها داریم و همه کسانی که به نوعی در مرکز و پایتخت کشور در این زمینه فعال هستند، از استان‌ها به آنجا رفته و مشغول فعالیت شدند.

وی اضافه کرد: یزد این افتخار را دارد که هنرمندان موثر و خوبی در این عرصه در سطح کشور دارد و با میزبانی که در این دوره از جشنواره داشتیم امید می‌رود تا در برنامه‌ها و جشنواره‌های بعدی بهتر و پررنگ‌تر حضور پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار