معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه متولی خاصی در ترویج ازدواج در استان همدان وجود ندارد، افزود: ۴۵۰۰ کارمند مجرد در ادارات استان همدان شناسایی شده اند.
کد خبر: ۱۶۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 18 January 2016

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه متولی خاصی در ترویج ازدواج در استان همدان وجود ندارد، افزود: ۴۵۰۰ کارمند مجرد در ادارات استان همدان شناسایی شده اند.

به گزارش مهر، اسدالله ربانی مهر ظهر یکشنبه در نشست خبری و هم اندیشی با اصحاب رسانه بابیان اینکه یکی از مشکلات ازدواج جوانان مشکلات فرهنگی است، گفت: اگر چه مشکلات اقتصادی و مالی نیز نقش مهمی در ازدواج جوانان دارد اما مشکلات فرهنگی از مهم ترین مشکلات در حوزه ازدواج جوانان است.

وی بابیان اینکه ۴۵۰۰ کارمند مجرد در استان همدان وجود دارد، افزود: اگر چه این افراد مشکل مالی خاصی ندارند اما تمایل آن ها به ازدواج کم است که این نیز یکی از مشکلات بر سر راه ازدواج جوانان است.

معاون جوانان ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه هر چقدر از سبک زندگی اسلامی فاصله می گیریم و به سمت زندگی مدرن پیش می رویم آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق بیشتر می شود، بیان کرد: در شهر همدان که به عنوان یک شهر فرهنگی و متمدن مطرح است نباید طلاق آن هم به این وسعت اتفاق بیفتد.

طلاق، آسیب های اجتماعی و اعتیاد از اصلی ترین چالش ها در حوزه جوانان است

ربانی مهر بابیان اینکه افزایش طلاق در جامعه مشکلات بیشتر را به وجود می آورد، بیان داشت: طلاق، آسیب های اجتماعی و اعتیاد از اصلی ترین چالش ها در حوزه جوانان است که باید مورد توحه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه طرح آموزش خانواده پایدار یکی از طرح هایی است که توسط کمیته تخصصی ازدواج دنبال می شود، ادامه داد: آشنا نبودن جوانان با مهارت های زندگی و بی توجه بودن به مراکز مشاوره از مشکلات امروزه جوانان در امر ازدواج است.

معاون جوانان ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه ۴۹۵ هزار ازدواج در هشت ماه سال جاری در کشور صورت گرفته است، بیان داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

ربانی مهر بابیان اینکه ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ مورد طلاق نیز در هشت ماه نخست سال جاری در کشور اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در این مدت در استان همدان ۳۵۰۰ ازدواج و ۳۰۲۱ مورد طلاق صورت گرفته که ازدواج سه درصد کاهش و طلاق شش درصد افزایش داشته است.

استان همدان رتبه ۱۶ آمار طلاق کشور را به خود اختصاص داده است

وی بابیان اینکه استان همدان رتبه ۱۶ آمار طلاق کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: افزایش طلاق از مشکلات بزرگ فرهنگی است که همه دستگاه ها باید برای کاهش آن همکاری کنند.

معاون جوانان ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه ۱۸ دستگاه در بحث ازدواج و طلاق وظیفه دارند، ادامه داد: در استان همدان در هر شبانه روز ۵۴ ازدواج و ۱۰ طلاق اتفاق می افتد.

ربانی مهر بابیان اینکه طلاق توافقی به یک مد در کشور تبدیل شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی و ۲۰ درصد طلاق ها در یک سال اول زندگی اتفاق می افتد که بیشتر آن ها افراد بین ۲۲ تا ۲۸ سال را تشکیل می دهند.

وی بابیان اینکه طلاق توافقی عاملی بسیار خطرناک است، افزود: این بحث باید مورد توجه همه دستگاه قرار گیرد چراکه افزایش طلاق و کاهش ازدواج یک معضل جدی برای جامعه است.

آموزش زوج های جوان در استان همدان مورد توجه قرار نمی گیرد

معاون جوانان ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه آموزش زوج های جوان یکی از مهم ترین مشکلات در امر ازدواج جوانان است، اظهارداشت: آموزش زوج های جوان در استان همدان مورد توجه قرار نمی گیرد.

ربانی مهر در ادامه به تشکیل مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان نیز اشاره کرد و گفت: تشکیل مجمع خیرین ازدواج در شهرستان همدان یکی از کارهای فرهنگی است که ماندگار خواهد بود و تاثیر مهمی در ازدواج جوانان خواهد داشت.

وی بابیان اینکه این مجمع فعالیت خود را تازه آغاز کرده است، بیان کرد: نبود متولی در بحث ازدواج جوانان یکی از مشکلات مهم در ازدواج جوانان است که باید مورد توجه ویژه همگان قرار گیرد.

معاون جوانان ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه مجمع خیرین شهرستان همدان می تواند یک نقطه مرکزی برای انجام فعالیت های ازدواج باشد، ادامه داد: کمک های مجمع خیرین تنها به کمک های اقتصادی ختم نمی شود و فرهنگ سازی ازدواج نیز از جمله وظایف مجمع خیرین در بحث ازدواج خواهد بود.

ربانی مهر بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم افزایش سن ازدواج است، بیان کرد: مشکلات اقتصادی، آشنا نبودن زوجین و غیره از مشکلات در امر ازدواج جوانان است.

دستگاه های فرهنگی به علت کمبود اعتبار و برخی مشکلات دیگر انتظارات فرهنگی را بر آورده نکرده اند

وی بابیان اینکه دستگاه های فرهنگی به علت کمبود اعتبار و برخی مشکلات دیگر انتظارات فرهنگی را بر آورده نکرده اند، عنوان کرد: مجمع خیرین شهرستان همدان می تواند بحث ازدواج جوانان را به طور جدی پیگیری کند.

معاون جوانان ورزش و جوانان استان همدان بابیان اینکه هدف اصلی، معرفی این مجمع است، اظهارداشت: اگر کارهای فرهنگی به خوبی معرفی شود در آینده نتیجه بخش خواهد بود.

ربانی مهر در ادامه سخنان خود بابیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در تمام شهرستان ها تشکیل شده است، بیان داشت: مجمع خیرین نهاوند از جمله مجمع هایی است که ۳۰۰ زوج را به مشهد مقدس اعزام کرده و نکته مهم این است که مردم باید در جریان عملکرهای مجمع خیرین قرار گیرند.

وی در پایان سخنان خود افزود: معاونت جوانان ورزش و جوانان استان همدان در حوزه های ازدواج، سمن ها، ستاد ساماندهی امور جوانان، فعالیت های فرهنگی در امر ازدواج و برنامه های هفته ازدواج رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده و این نشان دهنده تلاش اداره ورزش و جوانان در امر ازدواج است.

مدیر مجمع خیرین شهرستان همدان گفت: ابن مجمع یک نهاد مردمی است که زیر نظر معاونت ورزش و جوانان استان همدان فعالیت خود را آغاز کرده است.

احمد عسگری بابیان اینکه هدف این مجمع توسعه و ترویج ازدواج به هنگام و شناسایی خیرین است، ادامه داد: با توجه به اینکه مجمع خیرین یک پارچه اهداف را دنبال می کند باید اعتماد سازی شود که کمک های خیرین تنها در راه ازدواج جوانان هزینه می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار