کد خبر: ۱۶۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 17 January 2016


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید گوشت قرمز در کشور در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن رکنی عصر امروز در حاشیه بازدید از مؤسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری برای ارتقای صنعت دام و طیور کشور در نظر داریم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور یکی از این طرح‌ها افزایش تولید گوشت قرمز است که اجرای این طرح در دستور ویژه قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود در یکسال گذشته 780 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده است که در این راستا در نظر داریم در سال جاری این میزان تولید را به بیش از 800 هزار تن برسانیم.

رکنی تأکید کرد: برای اجرای طرح تولید افزایش گوشت قرمز در کشور طرح مشترکی را با مؤسسه علوم دامی به عنوان تولید دام‌های سنگین دو منظوره اجرایی خواهیم کرد که امیدواریم تا با توسعه واحدهای صنعتی جدید و با استفاده از پتانسیل‌های ژنتیکی جدید بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از افزایش تولید شیر در کشور خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 9 میلیون تن شیر در کشور تولید شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه تولیدات طیور نیز در سال گذشته موفق شدیم میزان تولیدات را افزایش دهیم.

به گفته رکنی؛ سال گذشته حدود 150 هزار تن تخم مرغ و مرغ صادرات داشتیم که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم امسال این محصولات را به بازارهای جدیدی همچون روسیه نیز صادر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار