استقبال از انتخابات: تابناک خراسان جنوبی همراه با مردم، همگام با مسئولان ....
ساعت ۲۴ امشب،‌ اسامی نامزدها به فرمانداران ۴ حوزه انتخابیه استان اعلام می شود / افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شده اند و صلاحیت آنها احراز نشده است از فردا به مدت سه روز فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت ارائه دهند/ 4 نفر از حوزه های انتخابیه بیرجند، قاین و فردوس انصراف دادند / داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه می توانند تبلیغات خود را آغاز کنند
کد خبر: ۱۶۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰ 17 January 2016

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی تخلف محسوب می شود و به تخلف انجام شده نیز رسیدگی می شود.
به گزارش تابناک، حجت الاسلام علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز آخرین روز بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات در هیات های نظارت استان است، گفت: ساعت ۲۴ امشب،‌ اسامی نامزدها به فرمانداران ۴ حوزه انتخابیه استان اعلام می شود، قبل از هیات نظارت، هیات هایی اجرایی یک مرحله از بررسی صلاحیت کاندیداها را انجام داده اند.
وی همچنین گفت: افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شده اند و صلاحیت آنها احراز نشده است از فردا به مدت سه روز فرصت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: شاکیان از سراسر استان می‌توانند با مراجعه به دفتر هیات نظارت مستقر در فرمانداری بیرجند، شکایت خود را به صورت مکتوب ارائه دهند.
محمدی افزود: بعد از تحویل شکایت، شورای نگهبان به مدت ۲۰ روز این شکایات را بررسی می‌کند و بعد از آن نتایج را به داوطلبان اعلام می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 102 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از خراسان جنوبی ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد 4 نفر انصراف داده‌اند که این افراد از حوزه های انتخابیه بیرجند، قاین و فردوس هستند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی در خصوص مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: برای تایید صلاحیت افراد ثبت نام کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز باید اجتهاد افراد ثبت نام کننده مشخص شود که برای این امر از افراد داوطلب امتحان گرفته می شود که یک امتحان در 15 شهریور و امتحان دیگر در 15 دی ماه برگزار شده است و افرادی که در امتحان 15 شهریور ماه قبول و یا رد شده اند دیگر حق شرکت در آزمون 15 دی ماه را نداشته اند و پرونده افرادی که در امتحان 15 دی ماه شرکت کرده اند تصحیح می شود و نتایج اعلام می شود.
محمدی ادامه داد: داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در صورتی که درآزمون کتبی و شفاهی تایید صلاحیت شوند می توانند از 22 بهمن ماه تبلیغات خود را آغاز کنند.
وی از طرح ۶ شکایت از سوی داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات اجرایی خبر داد و گفت: ۲ نفر از داوطلبان قبل از شکایت انصراف داده و شکایت دیگر افراد نیز بررسی و رسیدگی شده است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: ستاد پیگیری از جرایم و تبلیغات انتخاباتی در هر شهرستان و استان تشکیل شده است که به این تخلفات رسیدگی می کند.
محمدی ادامه داد: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی نیز تخلف محسوب می شود و به تخلف انجام شده رسیدگی می شود.
وی تعدد داوطلبان مجلس شورای اسلامی را از این جهت که نشان دهنده احساس تکلیف و وظیفه مردم برای خدمت است خوب توصیف کرد و افزود: شورای نگهبان برای تایید صلاحیت داوطلبان کف را در نظر می‌گیرد و مردم باید در انتخاب افراد اصلح دقت لازم را داشته باشند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: افراد شاخص که در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده اند محدود هستند و مردم در همان مراحل اول می توانند افراد اصلح را انتخاب کنند تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود، چراکه که برگزاری مجدد انتخابات برای ملت و نظام هزینه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار