مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اردبیل از توسعه مراودات اقتصادی اردبیل و گنجه جمهوری آذربایجان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ 29 January 2015
به گزارش ایرنا، میرایوب تقوا طلب روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان به برپایی نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در شهر گنجه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه می تواند امکان توسعه و بسط اقتصادی هرچه بیشتر دو کشور را فراهم و موجب رونق تولید و بازرگانی دو شهر اردبیل و گنجه شود.

وی گفت: شهر گنجه آذربایجان به لحاظ قرابت فرهنگی با اردبیل و برخورداری از زیرساخت های مناسب می تواند پایگاهی برای فعالان اقتصادی استان برای دست یافتن به بازارهای حوزه قفقاز و روسیه باشد.

وی اظهار کرد: بر اساس کارشناسی های اولیه برپایی این نمایشگاه در این شهر موجب ارتقا کیفی بازاریابی و رونق کسب و کار بازرگانان ، تجار و فعالان اقتصادی استان شود.

تقواطلب با اشاره به این که نمایشگاه گنجه پس از چهار سال برای اولین بار توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی اردبیل برگزار می شود از فعالان اقتصادی استان به ویژه بخش خصوصی و صاحبان صنایع خواست برای توسعه بازار و اقتصاد کشور و استان در این نمایشگاه مشارکت فعال داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز گفت: عرضه تولیدات و محصولات داخلی در بازارهای جهانی لازمه خروج از بن بست اقتصادی است.

اقبال عباسی افزود: رونق تولید و توسعه صنایع با ارتقای کیفیت کالاها و عرضه محصولات در بازارهای جهانی تکمیل شده و به نتیجه می رسد و برپایی نمایشگاه و حضور در آن ابزاری مهم در تحقق این چرخه است.

وی اظهار کرد: امروز چاره ای جز پیوستن به بازارهای جهانی و تحرک و تکاپو در این عرصه نداریم و برای حضور فعالانه در فضای اقتصاد بین الملل باید از تند خویی و ماجراجویی در سیاست خارجی پرهیز کرده و با زبان نرم و دوستانه با جهانیان ارتباط و تعامل برقرار کنیم.

وی اظهار کرد: نگاه بدبینانه به صاحبان سرمایه و تولیدکنندگان با اقداماتی فرهنگی باید اصلاح شود چرا که این امر موجب ایجاد بستر مناسب برای حضور فعالانه و مشارکت حداکثری سرمایه گذاران در عرصه اقتصاد و رونق اقتصاد و اشتغال زایی می شود.

عباسی با تاکید بر لزوم حضور و مشارکت فعالان اقتصادی استان در نمایشگاه گنجه بیان کرد: تولید کنندگان استان می توانند از این ظرفیت استفاده کرده و خود را به بازارهای بین الملی به ویژه در حوزه قفقاز و آسیای میانه و روسیه نزدیک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار