معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بابیان اینکه اقدامات فرهنگی در جامعه مظلوم واقع‌شده است، گفت: تقویت حوزه فرهنگ نیازمند برداشتن گام‌های اثرگذار است.
کد خبر: ۱۶۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 15 January 2016

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بابیان اینکه اقدامات فرهنگی در جامعه مظلوم واقع‌شده است، گفت: تقویت حوزه فرهنگ نیازمند برداشتن گام‌های اثرگذار است.

به گزارش مهر، سعید کتابی در نشست ستاد شهرستانی جشنواره «سلام» در ملایر خواستار کمک و همراهی ادارات مرتبط برای برگزاری مطلوب جشنواره «سلام» در ملایر شد.

وی افزود: امیدواریم این جشنواره تحول‌آفرین باشد و انگیزه و مشوقی برای هنرمندان، شعرا و نویسندگان شود تا بتوانند آثار خوبی را در این جشنواره و جشنواره‌های بعدی ارائه دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز گفت: فراخوان این جشنواره از یک ماه پیش در دو بخش آزاد و ویژه با موضوعاتی ازجمله شعار دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، نماز و نیایش، امید و نشاط و امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام شد.

غلامرضا جمالی زاده اظهار داشت: این جشنواره در چهار محور شعر کلاسیک و نو، داستان کوتاه و بلند، داستانک و کتاب شعر و داستان برگزار می شود که شرکت برای عموم آزاد است و هر شاعر و نویسنده می تواند حداکثر با ارسال سه اثر در جشنواره شرکت کند.

جمالی زاده برگزاری جشنواره «سلام» را یک رخداد بزرگ ادبی استان دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعتبار مناسبی برای این جشنواره اختصاص داده اما برای برگزاری بهتر و مطلوب تر آن به همکاری و مشارکت ادارات، دانشگاه ها و سایر نهادهای مرتبط نیاز است.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره ادبی موجب گسترش تحرک و پویایی در حوزه های شعر و داستان، شناسایی و شکوفایی استعدادهای جدید در حوزه شعر و داستان و فراهم آوردن فضای علمی برای نقد تعدادی از آثار ارایه شده می شود.

وی همچنین فراهم آوردن فضایی سازنده برای تبادل آراء و افکار اهل قلم، معرفی صاحبان آثار برتر و تشویق فعالان حوزه های ادبیات و تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی و ادبی جامعه را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره «سلام» برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر ادامه داد: ۳۰ دیماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است و در بخش کتاب آثاری پذیرفته می شوند که در سال های ٩٣ و ٩٤ منتشر شده باشند.

جمالی زاده بیان کرد: سال گذشته این جشنواره در کبودرآهنگ برگزار شد که امسال در صدد هستیم با برگزاری مناسب و مطلوب این جشنواره، ملایر را به عنوان پایلوت و پایگاه چنین جشنواره هایی در حوزه ادبیات استان معرفی کنیم.

جایزه ادبی استان همدان با عنوان جشنواره «سلام» نوزدهم بهمن ماه امسال در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان ملایر برگزار می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار