مدیرعامل آتش‌نشانی سقز خبر داد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سقز گفت: یک مرد اهل روستای «چکشه» از توابع شهرستان سقز بر اثر خفگی ناشی از دود آتش سوزی در منزل مسکونی‌اش جان باخت.
کد خبر: ۱۶۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 11 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، ایرج گیلاسی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یک مرد اهل روستای «چکشه» از توابع شهرستان سقز بر اثر خفگی ناشی از دود آتش سوزی در منزل مسکونی‌اش جان باخت.

وی در مورد جزئیات این آتش‌سوزی گفت: به دنبال تماس مردم روستای «چکشه» از توابع بخش مرکزی سقز با سامانه 125 آتش‌نشانی مبنی بر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی، بلافاصله یک دستگاه خودرو به روستای یاد شده اعزام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سقز تصریح کرد: با رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به روستای «چکشه» که در 15 کیلومتری سقز در مسیر جاده سقزـ بوکان واقع شده است، مشخص شد که زیرزمین یک باب منزل مسکونی قدیمی دچار آتش‌سوزی شده است.

وی گفت: امدادگران و آتش‌نشانان توانستند آتش را در کم‌ترین زمان ممکن با توجه به فاصله روستا با پایگاه آتش‌نشانی در شهر سقز، خاموش و از سرایت آتش به دیگر قسمت‌های ساختمان و نیز طبقه دوم همین منزل مسکونی و دیگر ساختمان‌های هم‌جوار جلوگیری کنند.

گیلاسی با اشاره به اینکه، خانه آتش گرفته در روستای «چکشه» در زیر زمین روی داده و چون دارای سقف چوبی، قدیمی و کوتاه بوده آتش سریعا شعله‌ور شده و این حادثه روی داده است.

وی تصریح کرد: صاحب‌خانه قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی برای مهار آتش به زیر زمین رفته بود، چون دود همه جا را فرا گرفته بود وی به سختی راه خروج را پیدا می‌کند و دچار دود گرفتگی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سقز گفت: فرد حادثه دیده توسط خودرو معلم روستا به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر سقز انتقال داده می‌شود که متاسفانه به علت دود ناشی از آتش فوت می‌شود.

گازبان روستای «چکشه» هم درباره این آتش‌سوزی گفت: صاحب این خانه به وسیله شیلنگ به طول زیاد از داخل حیاط که دارای انشعاب مجاز بوده، اقدام به روشن کردن گاز در داخل زیر زمین می‌کند.

خالد حق‌پرست، افزود: بر روی گاز شیر گذاشته می‌شود و چون شیر سر می‌رود و زیر زمین هم قدیمی و دارای سقفی کوتاه بوده است این آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد.

وی از مردم روستاها خواست از دست‌کاری انشعاب‌های اصلی گاز جدا خودداری کنند و زمانی هم که شیلنگ گاز را وصل می‌کنند در حد استاندار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار