رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید از کشت گندم در 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی 94-95 خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 10 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:ابراهیم رستگار با اشاره به پایان کشت گندم در این شهرستان اظهار داشت: در سال زراعی 94-95 بیش از 22 هکتار از اراضی کشاورزی اقلید به کشت گندم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سال پیش حدود 75 هزار تن گندم در اقلید برداشت شد، عنوان داشت: در سال گذشته سطح زیرکشت گندم در اراضی کشاورزی اقلید 24 هزار هکتار بود که حدود 4 هزار هکتار از این اراضی به دلیل خشکسالی محصولی نداشت.

رستگار با بیان اینکه 60 درصد از سطح زیرکشت گندم در اقلید به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 80 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید به مقام دوم استانی این شهرستان در کشت گندم اشاره کرد و افزود: استفاده از بذور با عملکرد بالا (پیشگام و میهن)، صرفه‌جویی در مقدار بذر، کاهش هزینه‌ها با بهره‌گیری از ادوات نوین کشاورزی، اجرای طرح آبیاری نوین در راستای مصرف بهینه آب و ... ازجمله اقدامات صورت گرفته در اراضی کشاورزی اقلید به‌منظور تولید و برداشت محصول بهتر و بیشتر و عملکرد مناسب‌تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار