بازدید استاندار مازندران از دانشگاه پیام‌نور ساری
در بازدید استاندار مازندران از دانشگاه پیام‌نور ساری مباحثی از انحراف وام‌های میلیاردی تا شرایط اورژانسی تخصیص اعتبارات مطرح شده است.
کد خبر: ۱۵۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 06 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار استاندار مازندران با حضور در دانشگاه پیام‌نور این شهرستان از مراحل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان، آزمایشگاه زیست‌شناسی، جانوری، زمین‌شناسی و کتابخانه بازدید به‌عمل آورد.

استاندار مازندران در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور شهرستان ساری، اظهار کرد: نقش دانشگاه در شروع انقلاب و دوران جنگ تحمیلی بی‌بدیل است.

ربیع فلاح‌جلودار با بیان اینکه امروز کشور در بحث پزشکی، مهندسی و عمران در سطح دنیا در جایگاه بالایی قرار دارد، افزود: کیفیت آموزشی و کار دانشگاهی یکی از مباحث روز دنیاست که همه دانشگاه‌ها باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

*مهارت دانشجویان به تولید و کارآفرینی ایجاد شود

وی بر حاکمیت سیاست آموزشی و تربیتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: امروز وقتی دانشجویان از سر کلاس‌ها خارج می‌شوند باید ببینند جایگاه آنان چیست و چه مهارت‌هایی برای تولید و اشتغال دارند.

فلاح با بیان اینکه دانشجویان باید مسائل و مشکلات روز استان را در محیط آموزشی احصا کنند، تصریح کرد: مهارت‌هایی که دانشجویان در دانشگاه‌ها کسب می‌کنند باید به کارآفرینی و تولید تبدیل شود.

وی نداشتن مهارت کافی دانشجویان تحصیل‌کرده را یکی از چالش‌های جدی استان و کشور دانست و ادامه داد: مازندران از امکانات مناسب آموزشی برخوردار است اما باید افزایش داده شود و هنوز به سطح قابل قبولی نرسیدیم.

*مازندران در تخصیص اعتبارات شرایط خوبی ندارد

استاندار مازندران با اشاره به تعداد بالای دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان، بیان کرد: 250 هزار دانشجو در استان در حال تحصیل هستند که زمینه شغلی باید برای آن‌ها مهیا شود.

فلاح خواستار احصای آسیب‌ها و چالش‌های استان از سوی دانشجویان شد و ادامه داد: مازندران در تخصیص اعتبارات شرایط خوبی ندارد و در روزهای گذشته بنده با رئیس‌کل خزانه کشور جلسه‌ای داشتم و به‌دنبال وصول مطالبات بودم.

وی با بیان اینکه باید از داشته‌های خود در استان به خوبی بهره‌گیری کنیم، افزود: در گذشته برای طرح‌های زود بازده دو الی 5 میلیارد تومان وام داده شد و افرادی این پول‌ها را هزینه کردند که هنوز هیچ چیزی آید کشور و شخص وام‌گیرنده نشده و سرمایه‌های کشور از بین رفته است.

*اختراعات به ثروت و تولید تبدیل شود

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز شرایط تغییر و وضعیت بهبود پیدا کرده است، ادامه داد: این همه اختراعات در استان وجود دارد که باید تبدیل به ثروت و تولید شود.

فلاح با بیان اینکه کشورهایی مثل ایران شرایط ممتازی در دنیا دارند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرد، افزود: اروپا امروز در رکود محض قرار دارد و وضعیت اقتصادی آنها دچار مشکل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 800 میلیارد تومان در استان با تلفن‌زدن هزینه مصرف می‌کنیم، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های ما لنگ 2 میلیارد و یک میلیارد است اما در مصرف اینترنت، شبکه‌های مجازی و تلفن‌زدن حدود 800 میلیارد تومان هزینه مصرف کردیم.

فلاح با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و به مراکز رشد تبدیل شوند، افزود: بخش خصوصی کشور بیش از 800 هزار میلیارد تومان پول در اختیار دارد و این در حالی است که بودجه دولت 260 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود که با وضعیت نفت کاهش پیدا می‌کند.

*مشکلات امروز جامعه را به گذشته ربط ندهیم

این مسئول با بیان اینکه هر فارغ‌التحصیلی که به جامعه ورود پیدا می‌کند اگر مفید نباشد دچار چالش بسیار بزرگی می‌شویم، ادامه داد: مشکلات امروز زائیده تفکرات مدیرانی مثل ما است و نباید همه مسائل را به گذشته ربط دهیم.

فلاح با اشاره به اینکه استاندار بانک یا خزانه‌دار نیست که مسئولان فقط به‌فکر دریافت بودجه و اعتبارات از ما هستند، بیان کرد: شهرداری‌ها باید به دانشگاه‌ها کمک کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه امروز تفکر دانشگاه‌ها باید کارآفرینی باشد، گفت: هر دانشجو در پایان تحصیلات خود باید به یک کارآفرین در جامعه تبدیل شود.

*حضور 26 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مازندران

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز شاهد فعالیت‌های زیربنایی و اساسی در تمامی حوزه‌ها در استان هستیم.

اسدالله دیوسالار با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور در سال 67 پا به عرصه آموزش گذاشت، افزود: این دانشگاه ابتدا با پنج رشته در سطح کشور و با دو مرکز در مازندران آغاز به‌کار کرد.

وی از حضور 26 هزار دانشجوی فعال در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه پیام‌نور به شکل مجازی و نیمه‌حضوری در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان اینکه مازندران در سال‌‌جاری بیشترین جذب دانشجو را در سطح کشور داشته، ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور استان براساس ماهیت خود توانسته آموزش الکترونیکی را در مراکز دانشگاهی شهرستان‌ها به‌صورت موفق راه‌اندازی کند.

*راه‌اندازی آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام‌نور

دیوسالار با بیان اینکه آموزش الکترونیکی و مجازی نیازمند امکانات زیربنایی و الکترونیکی است، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور استان از طریق 31 رشته آموزش مجازی دانشجو تربیت می‌کند.

وی به رتبه نخست دانشگاه پیام‌نور در کیفیت آموزشی و جزو یک درصد از دانشگاه‌های برتر دانشگاه‌های جهان اشاره کرد و ادامه داد: تربیت دانشجویان فرهنگی یکی از مولفه‌های اساسی این دانشگاه است.

دیوسالار با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور مازندران دارای بیش از 100 رشته محل و 40 عضو هیئت علمی و استادیار است، افزود: مراکز دانشگاهی استان دارای قابلیت بسیار در تربیت دانشجویان متخصص است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان اینکه سهامداران اصلی این دانشگاه مردم هستند، گفت: امیدواریم استانداری از محل مازاد درآمد استان در پایان سال توجه ویژه‌ای به پروژه عمرانی نیمه‌کاره دانشگاه پیام‌نور داشته باشد.

*افزایش سطح آموزش در دانشگاه پیام‌نور ساری

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان ساری نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور ساری به‌عنوان مرکز و قلب پیام‌نور مازندران در حال فعالیت است.

‌وی با اشاره به سطح بالای آموزشی در دانشگاه پیام‌نور ساری، افزود: آزمایشگاه زیست‌شناسی، جانوری، زمین‌شناسی و کتابخانه در این دانشگاه دایر است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان ساری بیان کرد: ساختمان شماره دو دانشگاه پیام‌نور این شهرستان در جاده فرح‌آباد قرار دارد و با توجه به رفت و آمد بالای دانشجویان مقابل دانشگاه نیازمند پل هوایی عابر پیاده است تا جان بسیاری از دانشجویان در این محور تضمین شود.

* ضرورت توسعه فضای آموزشی در دانشگاه پیام‌نور ساری

این مقام مسئول مشکل اصلی و ریشه‌دار دانشگاه پیام‌نور شهرستان ساری را ساختمان نیمه‌کاره آن در خیابان 15 خرداد دانست و گفت: حدود 2 میلیارد تومان عوارض ساختمانی از سوی شهرداری ساری با حکم قضایی از حساب این دانشگاه برداشته شده است.

مبینی با بیان اینکه شهرداری باید در ساخت فضاهای آموزشی کمک‌کار دانشگاه باشد، ادامه داد: تحصیلات تکمیلی از سوی دولت در این دانشگاه در حال افزایش است که ما در دانشگاه پیام‌نور نیازمند توسعه فضای آموزشی هستیم.

وی بر افزایش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام‌نور ساری تاکید کرد و افزود: مازندران یک کتابخانه مادر علمی ندارد تا دانشجویان برای تحصیلات تکمیلی به این کتابخانه مراجعه کنند.

*فقدان مسجد در دانشگاه پیام‌نور مازندران

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام‌نور مازندران نیز اظهار کرد: تنها دانشگاهی که به‌صورت بومی در کشور با سطح بالای آموزشی فعالیت می‌کند، دانشگاه پیام‌نور مازندران است.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی‌کارنامی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه پیام‌نور بر خلاف دیگر دانشگاه‌ها بومی هستند، افزود: دانشگاه‌ها مسجد محور هستند اما دانشگاه پیام‌نور استان فاقد مسجد است.

وی خواستار تدفین شهدای گمنام در دانشگاه پیام‌نور استان شد و گفت: تدفین شهدا در محل دانشگاه بسیار ارزشمند و موثر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار