معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستگاههای اجرایی، ارائه خدمات خود به متقاضیان را به فضای مجازی منتقل کنند.
کد خبر: ۱۵۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 05 January 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: گزارش خبرنگار ایرنا مرتضی براری، روز سه شنبه در آیین معارفه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در شیراز افزود: از ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، توسعه شبکه ملی اطلاعات در اولویت کاری دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت که در این میان مهمترین زمینه برای توسعه این شبکه توسعه زیرساخت هاست.
وی ادامه داد: در بحث توسعه زیرساخت ها نیز اقدامات خوبی در این وزارتخانه آغاز شده که بخشی به نتیجه رسیده و بخشی نیز در دست انجام است.
براری گفت: هم اینک زیرساخت ها برای توسعه دولت الکترونیک و تحقق شبکه ملی اطلاعات در کشور فراهم است و دستگاه های دولتی باید از فرصت پبش آمده برای ارائه خدمات به مردم استفاده حداکثری کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید به گونه ای عمل شود تا شاهد تحقق دولت همراه در کشور باشیم یعنی دولت خدمات مورد نیاز مردم را بر روی تلفن همراه ارائه دهد تا تلفن همراه به پنجره واحد تمام خدمات تبدیل شود.
وی ادامه داد: علاوه بر توسعه زیرساخت ها، بحث یکپارچه سازی و هماهنگ سازی زیرساخت ها نیز انجام شده است.
براری افزود: هم اینک در کمیسیون دولت الکترونیک، یک هزار و 400 خدمت را احصا کرده ایم و باید بکوشیم که ارائه آنها به شکل الکترونیکی عملیاتی شود.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برنامه پنجم توسعه، اولویت ما این بود که 100 درصد خدمات بین دستگاه هایی و 60 درصد خدماتی که به مردم ارائه می شود به شکل الکترونیکی ارائه شود اما در این حوزه عقب ماندگی داریم و باید بکوشم که این مهم که در برنامه ششم در اولویت قرار گرفته، محقق شود.
براری، توسعه دولت الکترونیک را نیازمند توسعه زیرساخت ها و تصویب برخی قوانین جدید دانست و اضافه کرد: ما نیاز داریم در اشتراک گذاری اطلاعات دستگاه ها قوانینی تصویب شود که ساز و کار آن در کمیسیون دولت الکترونیک در حال انجام است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از مطالب خود اظهار کرد: در استان فارس نیز در دولت تدبیر و امید بیش از 700 کیلومتر فیبر نوری توسعه یافته است و پهنای باند داخلی در حوزه این استان و بین المللی چند برابر شده است.

شرایط برای برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور فراهم است

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو به شکل الکترونیک در برخی از حوزه ها در کشور گفت: تمام کوشش ما برای فراهم کردن شرایط بوده که امروز اعلام می کنیم که این شرایط به طور کامل فراهم است.
براری افزود: این زیرساخت ها در 9 کلانشهر که بناست انتخابات را به شکل الکترونیکی برگزار کنند مهیا شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در هفتم اسفندماه 94 برگزار می شود.
در این آیین، ستار هاشمی به عنوان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس معرفی و از خدمات وحید مختاری قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار