تابناک: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: اداره کل استاندارد استان اصفهان از معدود استان‌هایی است که کمیته ملی تدوین استاندارد به آن واگذار شده و در این زمینه تاکنون در اصفهان 14 جلسه کمیته ملی تدوین استاندارد برگزار شده است.
کد خبر: ۱۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 21 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، غلامحسین شفیعی؛ با اشاره به اینکه تدوین استانداردهای ملی در کشور جهت استانداردسازی محصولات و خدمات و جزو وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است اظهار کرد: از زمان تأسیس سازمان ملی استاندارد تاکنون بیش از 26 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین ‌شده است.

وی ادامه داد: تدوین این استانداردها توسط ادارات کل استاندارد استان‌ها و کارشناسان تأیید صلاحیت شده استاندارد در کشور انجام می‌شود.

وی گفت: برای تدوین استانداردهای ملی؛ کمیته‌های اولیه و فنی با حضور اساتید دانشگاه‌ها به ‌عنوان رئیس کمیته‌های تدوین استاندارد و نماینده تولیدکنندگان و متصدیان ساخت و تولید و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل‌ شده است.

وی افزود: پس از تشکیل کمیته نهایی در سازمان ملی استاندارد کمیته‌های ملی تدوین تشکیل که با حضور نمایندگان تولیدکننده، دانشگاهیان، صاحب‌نظران و کارشناساناستاندارد برگزار می‌گردد.

شفیعی، تأکید کرد: با توجه به توانمندی اداره کل استاندارد اصفهان در زمینهٔ تدوین استانداردها ؛برگزاری این کمیته‌ها به اداره کل استاندار اصفهان واگذار گردیده است.

مدیرکل استاندارد اصفهان افزود: تدوین استانداردهای ملی فقط به تعداد محدودی از ادارات کل استانی در کشور واگذار شده است که اداره کل استاندارد اصفهان یکی از این ادارات کل هست و از ابتدای سال جاری تاکنون 26 استانداردملی در اصفهان در کمیتهملی مطرح و به تصویب رسیده است.

گفتنی است اداره کل استاندارد اصفهان در سال جاری موفق به تدوین بیش از 100 استاندارد ملی در کشور شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار