میزان مشارکت بانوان در استانها ی مختلف متفاوت است ولی به طور متوسط در استان هرمزگان سه درصد اهداکنندگان را فقط بانوان تشکیل می‌دهند که این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر است و ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه را می طلبد.
کد خبر: ۱۵۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 04 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، برگزاری کلاس آموزشی ویژه زنان خانه دار در زمینه اهدای خون وبا هدف افزایش رشد سهم بانوان در امر اهدای خون با برنامه ریزی مسئول امور بانوان انتقال خون و همکاری مدیر بهداشتی دبستان سید قطب ناحیه 2بندرعباس در سالن این دبستان و با حضور مادران دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

جعفری مسئول امور بانوان سازمان انتقال خون هرمزگان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تلاش جهت افزایش سطح آگاهی بانوان خانه دار در زمینه آشنایی با بیماریهای ویروسی منتقله از راه خون ، شرایط ومراحل اهدای خون ومصرف کنندگان خون جهت مشاركت بيشتر بانوان در امر خداپسندانه اهداي خون عنوان کرد.

دکترچرسی زاده مسئول آموزش وپژوهش انتقال خون ضمن نیز تقدير از توجه مسئولین دبستان سید قطب بندرعباس به برگزاری این نشست آموزشی وهمکاری با انتقال خون در جمع بانوان گفت: متاسفانه در جامعه باورهایی در بین بانوان برای اهدای خون وجود دارد که این باور را باید از بین برد. یکی از این باورها تصور کم خونی است. عده ای از بانوان بنا به تصور از کم خون بودن ویا کم خون شدن اصلا به مراکز اهدای خون مراجعه نمی کنند بانوان باید این موضوع را بدانند در زمان مراجعه به مراکز انتقال خون، شرايط آنها براي اهداي خون توسط پزشك بررسي میشود و درصورت دارا بودن شرايط مناسب مي‌توانند خون اهدا كنند.
 
وی همچنین گفت: میزان مشارکت بانوان در استانهای مختلف متفاوت است ولی به طور متوسط در استان هرمزگان سه درصد اهداکنندگان را فقط بانوان تشکیل می‌دهند که این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر است. بانوان در جامعه ما از خونهای سالمی برخوردار هستند و همیشه حضور و نقش بانوان به عنوان سفيران انتقال خون در خانواده و جامعه بسيار مؤثر است و مسلما مي‌توانند انتقال خون را علاوه بر تامین خون در ترويج فرهنگ اهداي خون نیز ياري كنند.

وی افزود: رواج باورهای اشتباه در بین بانوان در خصوص اهدای خون موجب شده میزان مشارکت زنان در اهدای خون مطلوب نباشد در حاليكه بانوان از سالم‌ترين‌ خون‌ برخوردار هستند. وی همچنین از بیمارهای ویروسی منتقله از راه خون وهمچنین نحوه اهدای خون ،شرایط وتغذیه پس از اهدای خون توضیحات کامل ارائه نمود ودر پایان به پرسش های مطرح شده بانوان پاسخ های لازم دادند .

گفتنی است بیش از 41بانو جهت اهدای خون ثبت نام کرده ومقرر شد طی هماهنگی های لازم اکیپ سیار در آن مکان مستقر وخونگیری از داوطلبان به عمل آید.

گفتنی است بروشورهایی نیز در این کلاس در بین بانوان توزیع شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار