رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان از استقرار بانک اطلاعاتی مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: اگر در سازمان‌ها مدیرانی شایسته و تربیت‌یافته قرار گیرند، موفقیت آن سازمان‌ها در رسیدن به اهداف ترسیم شده تضمین خواهد شد به همین دلیل مدیران شایسته یک سرمایه استراتژیک محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 04 January 2016

امید حاجتی در این خصوص اظهار کرد: برای به منصب رسیدن شایسته‌ترین، صالح‌ترین و متعهدترین نیروها ضروری است که رویکرد معمول و سنتی تبدیل به رویکرد هوشمندانه و فعال شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور جمع آوری اطلاعات مدیران فعلی و ایجاد فرصت‌های برابر برای داوطلبان پست‌های مدیریتی با توجه به اصل شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در انتخاب و انتصاب افراد از طریق سامانه "بانک اطلاعات مدیران و شایستگان" شرایط را مهیا کرده است.

حاجتی با اشاره به ضرورت اجرای ماده 55 قانون مدیریت خدمات کشوری، بیان کرد: بر اساس نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص حفظ سرمایه‌های انسانی و شناسایی افراد واجد شرایط احراز پست‌های مدیریتی، در زمینه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و نیز با توجه به تاکیدات استاندار بر اصل شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی، سامانه "بانک اطلاعات مدیران و شایستگان" را در دستگاه‌های اجرایی استان استقرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح شناسایی و تهیه بانک اطلاعات از کلیه مدیران میانی و پایه و نیز کارشناسان رسمی و پیمانی متقاضی پست‌های مدیریتی در سازمان‌های متبوع است؛ بنابراین فاز اول این طرح در میان کارکنان ستادی 64 دستگاه اجرایی به اجرا درآمده و در مراحل بعدی نیز سایر کارکنان واحدهای شهرستانی مشمول این طرح خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار