رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران گفت: در حال حاضر در کشور 23 کانون با بیش از 50 هزار وکیل فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰ 04 January 2016

بهمن کشاورز امروز در حاشیه همایش کانون وکلا دادگستری استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: قرار است کانون وکلای دادگستری استان‌های سمنان و یزد نیز به زودی شکل گرفته و فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه باید در همه استان‌‌های کشور این کانون شکل گرفته و فعالیت کند بیان کرد: هر استانی که صاحب 60 وکیل باشد می‌تواند این کانون را فعال کند اما برخی اشکالات اداری و اجرایی در شکل‌گیری کانون وجود دارد وگرنه از لحاظ تعدد وکلا برای تشکیل کانون مشکلی در استان‌ها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران ادامه داد: در حال حاضر 50 هزار وکیل و کارآموز در کشور فعالیت می‌کنند که البته این تعداد زیاد به نظر می‌رسد و باید گفت وکالت در کشورمان تقریبا به نقطه اشباع رسیده است.

انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجویان حقوق

کشاورز با انتقاد از دانشگاه‌های کشور در جذب بی‌رویه دانشجویان حقوق و همچنین راه‌اندازی دانشکده‌‌های حقوق در کشور که مشکلاتی را به بار آورده است، گفت: نباید به طور غیرعادی هر سال بر تعداد دانشکده‌های حقوق افزوده شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران بالا بودن آمار داوطلبان وکالت را یادآور شد و گفت: عرضه و تقاضا در این حوزه با هم همخوانی ندارد.

لایحه جامع وکالت در مجلس آینده باید در دستور کار قرار گیرد

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با یادآوری اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق فعالیت‌هایمان را در این حوزه سر و سامان دهیم، افزود: امیدواریم در برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است برخی از ضعف‌ها و نقض‌ها در این حوزه برطرف شود.

کشاورز با یادآوری اینکه لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس مطرح است و فکر نمی‌کنیم که مجلس فعلی بتواند کار را تمام کند، گفت: در برنامه ششم توسعه مبانی همچون الزامی شدن وکیل در امور قضایی، بیمه وکالت و درجه‌بندی وکلا در دستور کار است.

وی تصریح کرد: آنچه که از دیدگاه ما بسیار مهم است مسئله الزامی شدن وکیل است زیرا تعدد زیاد وکیل، عدم آشنایی با فرهنگ وکالت، کمبود خدمات وکالتی و تعدد دانشجویان حقوق از جمله مشکلاتی است که ما با آن روبه‌رو هستیم.

زمان دقیق اعلام نتایج آزمون وکالت مشخص نیست

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران به برداشت غلط از اظهارات خود از سوی برخی از رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: صحبت بنده مبنی بر تعلیق زمان اعلام نتایج آزمون نبود چرا که ما با همکاری خوب سازمان سنجش آزمون را امسال به شکل مطلوب برگزار کردیم.

کشاورز افزود: نباید صحبت‌های بنده در ذهن اینگونه تلقی می‌کرد که آزمونی که 6 آذر برگزار شده باید نتایجش 6 دی ماه مشخص شود در حالی که ما با سازمان سنجش در بهترین شرایط و با رفع موانع قانونی سعی کردیم تا آزمون مناسبی را برگزار کنیم که نتایج آزمون وکالت قبل از بهمن ماه اعلام خواهد شد.

وی به برخی کارشکنی‌های سابق سازمان سنجش در برگزاری آزمون وکالت با برداشت غیرصحیح اشاره کرد و گفت: امیدواریم پذیرفته‌شدگان آزمون امسال بتوانند دوره‌های آموزشی و کارآموزی را به خوبی سپری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار