تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل ورزش و جوانان استان و اداره‌کل حفاظت و محیط زیست خوزستان امضا شد.
کد خبر: ۱۵۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 03 January 2016

نشستی در این زمینه روز گذشته (شنبه) با حضور فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان و احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت و محیط زیست خوزستان و همچنین معاونان این دو اداره‌کل در دفتر مدیرکل حفاظت و محیط زیست استان برگزار شد.


در ابتدای این نشست فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به مسوولان در راستای توجه به محیط زیست و اولویت قرار دادن این موضوع در کار و تصمیم‌گیری‌ها خود، وزارت ورزش و جوانان نیز چند ماه پیش در زمینه همکاری با سازمان محیط زیست کشور، جلسه‌ای با خانم ابتکار برگزار کرد.

وی بیان‌ کرد: طی آن جلسه مقرر شد که برای هر استان یک گونه جانوری یا گیاهی به عنوان نماد انتخاب شود که برای استان خوزستان نیز نماد ”گوزن زرد ایرانی” مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: به هر حال در راستای حمایت بیشتر از نماد معرفی شده، قرار شد فدراسیون‌ها و ادارات ورزش و جوانان استان‌ها، مسابقات ورزشی‌ای برگزار کنند و در نهایت نیز تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان حفاظت و محیط زیست کشور و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان هم از چند وقت قبل به دنبال برگزاری چنین جلسه‌ای برای امضا تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل حفاظت و محیط زیست استان بود تا بتوانیم در این زمینه به یکدیگر کمک کنیم. ظرفیت‌های بسیاری در ورزش استان وجود دارد که می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند.

کیانی‌زاده بیان ‌کرد: در راستای این همکاری و فرهنگ‌سازی می‌توانیم از ورزشکاران، مربیان و قهرمانان‌مان به عنوان ”سفیران محیط زیست” استفاده کنیم و با این توافق‌نامه می‌توانیم سفیران ورزشی محیط زیست استانی هم داشته باشیم.


وی خاطرنشان‌کرد: همچینن می‌توانیم کارهای آموزشی و پژوهشی مختلفی هم در این زمینه انجام دهیم، ضمن این‌که در حوزه جوانان هم سمن‌هایی داریم که از این طریق نیز می‌توان اقداماتی در راستای پاک‌سازی کوه‌ها و کمک به محیط زیست استان انجام دهیم.


در ادامه این نشست احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت و محیط زیست خوزستان، گفت: از این‌که ورزش و جوانان در عرصه محیط زیست به کمک می‌آید، بسیار خوشحال هستیم و این پتانسیل بسیار بالا می‌تواند در بحث فرهنگ‌سازی به ما کمک کند. حوزه محیط زیست بسیار وسیع است و همه باید کمک کنند تا در حدی بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم و با فرهنگ‌سازی، بخشی از مشکلات ما قابل حل است.

وی عنوان ‌کرد: در حوزه ورزش در دو مقوله می‌توان به فعالیت پرداخت؛ در بخش اول می‌توان در معرفی ارزش‌های زیستگاهی استان از نماد ”گوزن زرد ایرانی" استفاده کرد. همچنین می‌توان از نماد تالاب‌های شادگان و هورالعظیم و یا حیات‌وحش که خاص استان است، بهره برد. در بخش دوم نیز می‌توان از فضاهایی که در ورزشگاه‌ها وجود دارد، برای معرفی گونه‌های محیط زیستی استان استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت و محیط زیست خوزستان بیان‌ کرد: به هر حال در این بخش‌ها می‌توان ایده‌های متعددی را پیاده کرد. حتی زمانی هم آقای شریفی، مدیرعامل شرکت فولادخوزستان اعلام آمادگی کرد که در برخی مسابقات تیم فوتبال این باشگاه، یک شعار زیست محیطی بر پیراهن‌های بازیکنان تیم حک شود. همچنین در حال حاضر گروه ملی که تیم استقلال خوزستان تحت نظر آن است در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: با مشارکت ما، صنعت و فدراسیون‌ها نیز قرار است، مسابقاتی از جمله دو و میدانی و دوچرخه‌سواری به مناسبت‌های مختلف محیط‌ زیستی برگزار شود که بخشی از هزینه‌ها را هم تقبل می‌کنیم.

لاهیجان‌زاده گفت: در حوزه جوانان نیز نزدیک به 50 سازمان مردم‌نهاد داریم که در این راستا نیز می‌توان با همکاری یکدیگر، زمینه فعالیت در این عرصه را فراهم کرد.

در ادامه این نشست مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان این دو اداره‌کل بررسی شد و در نهایت نیز به امضا رسید.

همچنین در راستای گام نخست این تفاهم‌نامه قرار شد، 29 دی‌ماه به مناسبت ”هوای پاک” یک دوره مسابقه دوچرخه‌سواری در استان برگزار شود.


ایسنا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار