نمایشگاه مجموعه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه امام علی (ع) شنبه‌شب با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز افتتاح شد.
کد خبر: ۱۵۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 03 January 2016

 محمد خوشرو عکاس و خالق عکس‌های بارگاه امام علی (ع) در خصوص این نمایشگاه و مجموعه آثار خود در سال‌های گذشته اظهار کرد: از مجموعه آثاری که تاکنون ارائه داده‌ام چهار کتاب مجموعه عکس‌های انتزاعی، مجموعه عکس‌های عتبات عالیات در کشور عراق، سجده صاحب‌نظران و بر آستان رضا که شامل عکس‌های بارگاه امام رضا (ع) است به چاپ رسیده است.

وی، هدف اصلی خود از خلق این آثار هنری شناخت معماری ایرانی اسلامی برشمرد و گفت: قصد داشتم مردم را با این هنر زیبای ایرانی بیشتر آشنا کنم و هیچ جایی را مناسب‌تر از بارگاه ائمه معصوم ندیدم.

خوشرو همچنین شناخت مصادیق معماری و هنر صنعتگرانی که در شکل‌گیری عتبات عالیات نقش بسزایی داشتند را از دیگر اهداف خود برای انتخاب این مجموعه هنری برشمرد.

 همچنین آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در حاشیه دیدارش از نمایشگاه اظهار کرد: با دیدن این عکس‌ها و معماری‌های جدید، تفاوت‌ها را نسبت به گذشته به‌وضوح احساس می‌کنم و چیزی که در این بین بارز و قابل‌توجه است عملکرد بی‌نظیر هنرمندان ایرانی در این بارگاه مقدس است.

به گفته مسئولان اجرایی نمایشگاه، این نمایشگاه از ۲۲ خرداد سال جاری آغاز به کار کرد و تاکنون در ۲۵ استان برپا شده است و تا پایان سال نیز در سایر استان‌ها برپا می‌شود.

گفته می‌شود این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اهواز به دلیل فضای محدودی که داشت تنها بخشی از نمونه آثار به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش مهر، آیین افتتاح نمایشگاه مجموعه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه امام علی (ع) شنبه‌شب با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد. این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ بهمن‌ماه همه‌روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای بازدید عموم آزاد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار