رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: هفته پژوهش را سال هاست که به یک سبک و سیاق برگزار می کنیم و اگر بنا بر فرهنگ سازی بوده که انجام شده و اگر نشده پس این روش نیاز به یک بازنگری دارد.
کد خبر: ۱۵۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 03 January 2016
بابک مختاری عصر شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و برگزیدگان استانی هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۴ در خوزستان با اشاره به شهادت شیخ نمر و محکوم کردن اعدام وی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردها را به همراه سومین فن بازار در خوزستان برگزار کردیم. امسال تعداد شرکت های خصوصی حاضر در فن بازار استان از تعداد سازمان های دولتی و دانشگاه ها بیشتر شده و نسبت آنها ۳۰ در مقابل ۴۵ بود.

وی افزود: هفته پژوهش را سال هاست که به یک سبک و سیاق برگزار می کنیم و اگر بنا بر فرهنگ سازی بوده که انجام شده و اگر نشده پس این روش نیاز به یک بازنگری دارد. البته به اعتقاد من این فرهنگ سازی تا حدودی انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: سعی شد تا امسال نمایشگاه هفته پژوهش را با تفاوت هایی نسبت به سال گذشته برگزار کنیم. از جمله این تغییرات می توان به برپایی غرفه علم برای کودکان اشاره کرد که در آن برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع توسعه پایدار، آب و انرژی های تجدید پذیر انجام شد.

مختاری بیان کرد: غرفه کتاب شناسی خوزستان، رصد نجومی و آموزش رباتیک و همچنین برگزاری نمایشگاه کتب دست دوم و کمیاب که مورد استقبال قرار گرفت، از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه فوق بود.

وی عنوان کرد: انجام رصد نجومی و تئاتر خیابانی با موضوع علم و پژوهش از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه هفته پژوهش بود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان یادآور شد: وقتی صحبت از پژوهش می شود معمولا محصولات فیزیکی به ذهن افراد متبادر می شود بنابراین امسال ابتکار دیگری را انجام داده و با کمک اهالی ادب سخنرانی های پژوهشی را برگزار کردیم.

مختاری تأکید کرد: هر سال یک غرفه از فن بازار را به عنوان برتر انتخاب و سه غرفه از دستگاه ها و دانشگاه ها انتخاب می کردیم ولی امسال چون شرکت های خصوصی بیشتری حضور پیدا کردند از هر دو قشر دو برتر را انتخاب کردیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار