عضو هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شهرداری همدان اجرا و توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی را اولویت‌ کاری خود قرار دهد.
کد خبر: ۱۵۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 03 January 2016

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شهرداری همدان اجرا و توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی را اولویت‌ کاری خود قرار دهد.

به گزارش مهر، رضا غلامی خجسته افزود: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حوزه فرهنگی، باید اجرای پروژه‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت‌های کاری شورا و شهرداری قرار گیرد.

خجسته بابیان اینکه باید با تمام توان پیگیر اجرای پروژه‌ها بود، اضافه کرد: در شورای دور سوم و چهارم شهر همدان احداث ۵۵ فرهنگسرا و سالن ورزشی مصوب شده و در دستور کار شهرداری قرار گرفت که تا تعداد ۱۱ فرهنگسرا و سالن ورزشی ساخته و راه‌اندازی شده و تعداد ۱۱ پروژه نیز در دست احداث است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه در حال حاضر به‌جز فرهنگسرای ولایت خضر ساخت سایر فرهنگسراها تعطیل است، اظهار داشت: به دلیل محدودیت بودجه در حال حاضر ساخت دیگر فرهنگسرا و سالن‌های ورزشی امکان‌پذیر نیست و طبق مصوبه شورا پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال باید تکمیل و تجهیز شوند.

خجسته تأکید کرد: باید بودجه ویژه‌ای برای ساخت فرهنگسراهای نیمه‌کاره حاشیه شهر همدان اختصاص یابد.

خجسته بابیان اینکه فرهنگسراهای شهر همدان علاوه برداشتن کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی ظرفیت بالایی در پذیرش افراد درزمینهٔ آموزش‌های قرآنی رادارند، افزود: فرهنگسراها مكان مناسبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی و باورهای مذهبی شهروندان به‌ویژه كودكان و نوجوانان هستند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر همدان همچنین به اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای احداث دهکده ورزشی در همدان اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدام خاصی انجام‌نشده چراکه برنامه‌ریزی کرده بودیم تمام ورزش محلات به این مکان منتقل شود.

وی همچنین به نقش معتمدین محلات در ارتقا فرهنگ و مشارکت شهروندان با مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: شورایاران باید در تمام محلات فعال‌شده و از پتانسیل بالای معتمدین برای رفع مشکلات استفاده شود.

جسته یادآور شد: در دور سوم شورا با همکاری شورایاران ۵۵ زمین برای مناطق مختلف شهر و احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی تهیه شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار