کد خبر: ۱۵۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 03 January 2016
اقدام دولت سعودی در به شهادت رساندن شیخ نمر و سکوت مجامع حقوق بشری و حمایت های همیشگی آنان از دولتی که ید طولایی در سرکوب حقوق اولیه بشر در آزادی بیان و عقیده و مذهب و نقد و پرسش دارد و بارها و بارها با سرکوب شیعیان، حقوق انسانی آنها را مورد تعرض و هجمه قرار داده است بار دیگر نشان داد که سیاست یک بام و دو هوا دکترین اصلی مدعیان حقوق بشر است چرا که منافع منطقه ای و بین المللی آنها در تعیین مناسبات و روابط بین المللی شان با جهان، حرف اول و آخر را می زند. برای همین است که آنان در عین حالی که ایران اسلامی عزیز که نماد مردم سالاری دینی است و مردم هرساله با برگزاری انتخابات، سرنوشت سیاسی خودشان را رقم می زنند به بهانه حقوق بشر محکوم می کنند و در همان حال از رژیم جنایت پیشه صهیونیستی از یکسو و رژیم آل سعود که کمترین حقی برای مردم در تعیین سرنوست سیاسی و اجتماعی شان قایل نیست حمایت می کنند.

اعدام شیخ نمر بیش از آنکه چهره شناخته شده سعودی ها را به تصویر بکشد  نقاب از چهره کسانی برداشت که در لباس دفاع از حقوق بشر از جنایت هایی که در عربستان اتفاق می افتد بی هیچ اعتراضی  عبور می کنند.

اعدام یک منتقد محبوب نشان داد که حقوق بشر فی نفسه برای امریکاییها و غربیها دارای ارزش نیست بلکه ارزش این مفهوم جهانشمول، برای آنان تنها تا جایی است که منافع شان تامین شود و آنجا که منافع شان در عرصه سیاست خارجی و داخلی ایجاب کند با دشمنان واقعی حقوق بشر دست می دهند و آنان را حمایت می کنند.

شهادت شیخ نمر تلنگر دیگری به وجدان های آگاه و منصف در جامعه جهانی است تا همگان بدانند پشت پرده ادعاهای دفاع از حقوق بشر این مدعیان چیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار