مهدهای کودک وظیفه ‌دارند کودک را تا زمانی که در این مرکز است بیمه کنند؛ متأسفانه گاهی این امر از طرف شرکت‌های بیمه‌ای و در مواقعی از سوی مهدها جدی گرفته نمی‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 02 January 2016

مهدهای کودک وظیفه ‌دارند کودک را تا زمانی که در این مرکز است بیمه کنند؛ متأسفانه گاهی این امر از طرف شرکت‌های بیمه‌ای و در مواقعی از سوی مهدها جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش فارس ، زندگی‌های پرمشغله امروزی باعث شده بسیاری از والدین فرصت رسیدگی تمام‌وقت، به فرزندان خود را نداشته و به ناچار برای جبران نبودها و کمبودهای حضور فیزیکی خود به مهدکودک رو بیاورند.

مهدهای کودک موظف هستند ضمن نگهداری از خردسالان و کودکان به نحو احسن، در راستای بهبود سلامت روانی و اجتماعی، آموزش و نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی و اخلاقی، پرورش استعدادها و خلاقیت، آموزش و بهبود مهارت‌های زندگی برنامه‌ریزی کنند.

این مراکز با نظارت سازمان بهزیستی فعالیت کرده و موظف هستند استانداردهای لازم را کسب و رعایت کنند که بیمه کودکان و خردسالان از جمله این موارد است.

مهدهای کودک وظیفه ‌دارند کودک را تا زمانی که در این مرکز است بیمه کنند؛ اما متأسفانه گاهی این امر از طرف شرکت‌های بیمه‌ای و همچنین در مواقعی از طرف خود مهدها جدی گرفته نمی‌شود.

مسئول مهدکودک شاپرک در همدان در خصوص مبلغ بیمه کودکان در مهدکودک، گفت: برای مدت‌زمان یک سال هزینه بیمه کودک 5 هزار تومان و برای مربیان مهدکودک‌ها نیز مبلغ 6 هزار تومان اخذ می‌شود.

ناهید روان متولی بیمه مهدکودک‌ها را «بیمه ما» عنوان کرد و افزود: این بیمه شامل بیمه حوادث اعم از فوت، نقص عضو و خسارت‌های مالی بوده که در محیط مهدکودک برای کودک و کارکنان در نظر گرفته شده است.

رئیس کانون مهد کودک استان همدان نیز در خصوص بیمه مهدکودک‌ها اظهار کرد: در ابتدای هر سال تحصیلی با بیمه‌های مختلف رایزنی می‌کنیم تا نسبت به شرایط موجود در مهدکودک‌ها با بهترین بیمه قرارداد منعقد شود.

معصومه تمسکی افزود: امسال طبق قراردادی با «بیمه ما»، بیمه هر کودک 5 هزار تومان است که شامل بیمه حوادث و مسئولیت بوده که برای مربیان فقط بیمه مسئولیت در نظر گرفته‌ شده است.

وی در خصوص حوادثی که برای کودکان در مهدکودک‌ها به دلیل سهل‌انگاری بعضی مدیران اتفاق می‌افتد، گفت: متأسفانه گاهی سهل‌انگاری از سوی مهدکودک است که در این مورد بیمه با بررسی‌های مختلفی که انجام می‌دهد به‌ سختی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

رئیس کانون مهدکودک استان همدان با بیان اینکه بیمه‌ها یکسری شرایط خاص دارند که باید مدیران مهدها به آن پایبند باشند، خاطرنشان کرد: سال گذشته «بیمه ما» برای حوادثی که در مهدکودک‌ها اتفاق افتاد تا سقف 3 میلیون تومان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: اما امسال کانون، شرایط سختی را برای مدیران مهدها ایجاد کرده تا نسبت به انجام کارهای مقدماتی در صورت وقوع حادثه برای یک کودک، سهل‌انگاری نکنند.

تمسکی تأکید کرد: اگر مورد و گزارشی هم وجود دارد که کودکان مهدکودک دچار حوادث شده‌اند باید به‌ وسیله مدیران به کانون معرفی شوند تا کار آن‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان نیز در مورد بیمه مهدکودک‌ها اظهار کرد: بیمه‌ها شامل شرایط خاص خود هستند و هرکسی را با توجه به محل، مکان و با شرایط خاص موجود بیمه می‌کنند.

اکبر سوری ادامه داد: مبلغ بیمه هر کودک در مهد 3 هزار و 500 تومان تا 5 هزارتومان بوده که این مبلغ در دو سال گذشته بین شرکت «بیمه ما» و مهدکودک‌های سراسر استان منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تعهدات شرکت بیمه‌ای این است که در محیط کاری که سبب ایجاد مشکلی برای افراد اعم از مربی، خانواده، خدمه، کودک و میهمان می‌شود؛ بیمه سهمی از دیه یا نقصان افراد حاضر در محل را با توجه به تضمین‌های قراردادی، پرداخت کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان در خصوص اینکه مواردی گزارش‌شده که بیمه زیر بار این تعهدات نرفته است، گفت: در این‌گونه موارد بحث دادگاهی و قضایی مطرح می‌شود و معمولاً فرد بیمه‌شده از شرکت بیمه‌ای شکایت نمی‌کند بلکه این وظیفه مهدکودک بیمه‌گر است که موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند.

با نگاهی به شرایط جدید و دشواری که برای مدیران مهد‌های کودک از سوی کانون مهدکودک برای کاهش سهل‌انگاری مدیران لحاظ شده است، خوب است که این مدیران با اطلاع و آگاهی نسبت به شرایط شرکت‌های بیمه همچون اینکه در مدت پنج روز باید حادثه از سوی مهدکودک به بیمه‌کننده اعلام شود و همچنین نسبت به تکمیل مدارک لازم نسبت به میزان خسارت مالی یا جانی اقدام کنند تا با این‌ گونه حوادث احتمالی در مهدکودک‌ها و جبران نشدن این خسارت‌ها مواجه نشوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار