در 13 میدان نفتی جنوب؛
معاون زمین‌شناسی گسترشی مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اجرای مطالعه زمین‌شناسی مخازن آسماری و بنگستان 13 میدان در گستره عملیاتی این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۵۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 02 January 2016

به گزارش تابناک ایلام، معاون زمین‌شناسی گسترشی مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اجرای مطالعه زمین‌شناسی مخازن آسماری و بنگستان 13 میدان در گستره عملیاتی این شرکت خبر داد.

فرخ ناصری‌ کریموند با اعلام این خبر اظهار کرد: این مطالعات در زمینه‌های مختلف مطالعات جامع مخازن، مدل‌سازی سه‌بعدی زمین‌شناسی مخازن، ژئوشیمیایی وژئومکانیکی است که با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته در دست انجام است.

وی افزود: انجام این مطالعات در برخی میادین از جمله رامشیر، کوپال، منصوری، منصورآباد، مسجدسلیمان، نفت سفید، گلخاری، آغاجاری، زیلایی، پرنج، پازنان و قلعه‌نار صورت می‌گیرد.

ناصری‌ کریموند تصریح کرد: در سال جاری مدل‌های دو و سه مخزنی سه‌بعدی زمین‌شناسی مخزن آغاجاری، بنگستان نفت‌سفید، آسماری و بنگستان رگ‌سفید، آسماری، بنگستان و خامی پازنان و مخزن خامی آغاجاری پایان یافته است که با انجام این مطالعات، تعداد مدل‌های ساخته شده تا پایان سال به 12 مدل افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های مطالعاتی و عملیاتی معاونت زمین ‌شناسی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر روی ٤٥ میدان نفتی در محدوده جغرافیایی ٦ استان خوزستان، بوشهر، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام تمرکز دارد.

معاون زمین شناسی گسترشی مدیر امور فنی مناطق نفت خیز جنوب بیان کرد: این معاونت علاوه بر مطالعات زمین‌شناسی، وظیفه طراحی و برنامه‌ریزی، عملیات، کنترل و نظارت شبانه‌روزی عملیات حفاری چاه‌های توصیفی - توسعه‌ای و تعمیری در حال حفاری مناطق نفت‌خیز جنوب که به‌طور عمده در ناحیه‌ای به وسعت ٦٣ هزار کیلومترمربع واقع ‌شده و دربرگیرنده مهمترین و غنی‌ترین میدان‌های نفتی کشور است، را بر عهده دارد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار