در پی بارندگی و طغیان رودخانه کارون ، مسیر تردد 43 روستای غرب کارون در شهرستان باوی بسته شد.
کد خبر: ۱۵۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 02 January 2016
فرماندار باوی اظهار کرد: پل شناور غدیر که محل تردد اهالی بخش عنافچه از توابع این شهرستان است در پی بارندگی و طغیان رودخانه کارون به زیر آب رفته است.

حیدر کاظمی افزود: دهستان عنافچه 43 روستا را با جمعیتی بیش از 12 هزار نفر را شامل می شود که تردد آنها در موقع غرق شدن پل غدیر مختل می شود.

وی افزود: این وضعیت معمولا در بارندگی های شدید رخ می دهد و تا دو سه روز ادامه می یابد.

به گفته وی روستائیان بخش عنافچه در زمان غرق شدن پل شناور ناچار به استفاده از قایق برای تردد یا طی کردن مسیر طولانی تا شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی هستند.

کاظمی با اشاره به تامین قایق برای تردد معلمان این بخش، اظهار کرد: با هماهنگی و تمهیداتی که برای تردد معلمان در نظر گرفته شده سعی کردیم از تعطیلی مدارس این روستاها در روزهای آینده جلوگیری کنیم.

وی همچنین ساخت یک پل مناسب برای روستائیان این منطقه را ضروری دانست و گفت: پیگیری برای احداث یک پل در حال انجام است و مطالعات پل اصلی انجام شده اما نیاز به اعتبارات ملی دارد و تاکنون هیچ اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

فرماندار باوی در ادامه گفت: سایر روستاهای این شهرستان در بخش ویس و شیبان نیز در زمان بارندگی با مشکل مواجه می شوند و جاده های روستایی نیاز به تعمیرات دارد اما مشکلات آنها به نسبت بخش عنافچه کمتر است.

شهرستان باوی با مرکزیت شهر ملاثانی با تصویب هیات وزیران در سال 1389 از شهرستان اهواز تفکیک و تاسیس شد.

به گفته اهالی بخش عنافچه پل غدیر در ماه های گذشته ضمن تسهیل ارتباط روستاها با مرکز شهرستان موجب ادامه تحصیل دختران و پسران روستایی در ملاثانی و همچنین رونق اقتصادی و مبادلات محصولات و عرضه آنها در بازار شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار